6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mr.Mark

USB poorten op MBP dood

gisteravond wilde ik mijn LACIE USB HD aansluiten op mijn MBP CD en tot mijn grote verbazing herkende mijn MBP de harde schijf niet. ok, kan aan de harde schijf liggen dacht ik, dus dan maar aan de andere kant proberen of het daar wel werkt. dus mijn wacom daar uit gehaald en mijn lacie erin. hetzelfde, hij herkent m niet. dus ik wilde mijn wacom er weer terug in doen, maar die herkende hij ook niet. nou ben ik dus heel bang dat beide usb poorten ‘dood’ zijn.
    ik heb daarna een schijfcontrole laten doen en daar geeft ie aan dat er fouten zijn geconstateerd en dat mijn opstartschijf hersteld moet worden.

dus mijn vragen:
    1. Als ik mijn opstartschijf moet herstellen, wordt ie dan compleet gewist of worden dan alleen maar de fouten hersteld en blijft de rest van mn harde schijf instact?

2. Kan het dus aan de fouten op de opstartschijf liggen dat mijn usb poorten dood zijn of zijn ze op zich gewoon dood?

3. wat kan er mis zijn met mijn lacie hd dat hij mijn usb poorten heeft vermoord?

Ik heb het allemaal gisteravond net voor slapen gaan meegemaakt dus heb nog geen kans gehad om mijn HD te laten herstellen of andere dingen te proberen. Als er mensen met slimme, goede, verlichtende ideeën zijn dan zal ik die vanavond eens in alle rust uit gaan proberen.

Bijdrager
    Esquare

1. Nee, alles wordt gewist.*
    2. Dat lijkt me niet.
    3. Geen idee. Maar misschien is het niet zo erg als het lijkt. Probeer eens een SMC-reset:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

* Zie ook hieronder.

Bijdrager
    Nikita

Bij herstellen wordt de schijf niet gewist, dacht ik. Alleen kan je niet de opstartschijf herstellen zonder van DVD te zijn opgestart.

Als je trouwens bij Systeemprofiel naar de USB poorten kijkt, geeft ‘ie daar nog iets aan?

Bijdrager
    Esquare
    ”Nikita”

Bij herstellen wordt de schijf niet gewist, dacht ik. Alleen kan je niet de opstartschijf herstellen zonder van DVD te zijn opgestart.

Het ligt eraan welke herstellen bedoeld wordt. Ii Schijfhulpprogramma zitten er twee: die onder schijf-EHBO is onschuldig, maar onder het kopje ‘Herstellen’ dus niet. Ik kan uit het verhaal van TS niet opmaken welke hij bedoelt. Maar het kan ook heel goed de eerste optie zijn.

Bijdrager
    Nikita

Ja, dat is waar. Ik heb altijd begrepen (of aangenomen) dat de melding van het systeem “de schijf moet hersteld worden” die optie is onder Schijf-EHBO en niet onder het tabje Herstellen.

Bijdrager
    Mr.Mark

nou, goddank. ik had gisteravond mijn MBP gewoon uitgezet en vanmorgen ook niet meer aangeraakt voordat ik naar het werk ging. nou zet ik net mijn MBP weer aan en probeerde het stiekum toch nog eventjes met een USB muis of ze het gewoon weer doen na een reboot en ja hoor:D ze doen het weer. nu nog eventjes voorzichtig uitproberen met mn ext. hd

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.