6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Cagystorm

USB poorten MacBook Pro mid 2012 kapot?

Hi beste mensen,

het bovenstaande dus, van de een op de andere dag doen beide usb poorten van mijn macbook pro het niet meer.

draaid nog op mavericks, weet iemand misschien wat het kan zijn en of het veel voorkomend is?

hoop dat het niks ernstigs is.

mvg,
    een bezorgde man

Bijdrager
    fixar

– Verschillende apparaten geprobeerd? Welke?
    – Wat zegt het systeemprofiel er over?
    – heefts de macbook er ook last van wanneer deze is opgestart vanaf de recovery partitie (cmd + R)?
    – al een SMC reset geprobeerd?:
    Intel-based Macs: Resetting the System Management Controller (SMC)

Bijdrager
    Shmoo

USB poorten die stuk gaan? Zoiets heb ik nog nooit eerder geboord, lijkt mij heel sterk of je moet er al met een schroevendraaier in gaan roeren.

Bijdrager
    JaapWas

Bij mijn MacBook Pro mid 2010 (dus 4,5 jaar oud) deed ook een van de USB poorten het niet meer. Bovendien deed de camera het niet meer. Naar Card Services in Zwolle gegaan: moederbord kapot. Ook bleek de trackpad niet helemaal goed meer. Eea is gratis gerepareerd met beroep op Europees recht. MacBook was wel bij Apple zelf gekocht.

Bijdrager
    MacKevin11

Toevallig zijn de camera en het trackpad via diezelfde usb controller verbonden, dus daar zat het probleem Jaap.

Bijdrager
    JaapWas

MacKevin, de camera deed het niet meer en dat had met de controller te maken. De trackpad had een ander probleem. Deed het nog wel maar niet goed. Maar waar het om gaat is dat, in tegenstelling tot wat Schmoo zegt het wel degelijk mogelijk is dat de USB poorten niet meer werken. En dat het in mijn geval aan het moederbord lag. En dat het zelfs bij een 4,5 jaar oude MacBook Pro nog gratis hersteld is. Dus vragensteller Cagystorm moet gewoon naar een Apple Repair center gaan. Met Card Services in Zwolle heb ik uitstekende ervaringen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.