6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rolfdim

USB Poorten beperkt bruikbaar Mac Pro 6 core (late 2013)

USB poorten doen het beperkt, muis en toetsenbord wel zoals jullie zien maar als ik er wat zwaarders aanhang zoals externe schijf of Wacom dan blijven die onzichtbaar. Dit nadat ik met USB hub waarschijnlijk iets overbelast heb. Is dit snel weer goed te krijgen?:(
    In systeemoverzicht is dit te zien:

Hellup!!!!

Bijdrager
    Shmoo

Al eens herstart of de spulletjes in andere poortjes gestoken?

Bijdrager
    rolfdim

herstart gedaan (veelvuldig) PRAM zap, uitzetten stekker er 5 minuten uit en weer opgestart, nada:(
    Zelfs Apple Hardware Test zegt dat alles ok is…??? :/

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe weet je dat ie overbelast is?
    Al eens de SMC reset uitgevoerd?
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

Moderator
    Night

Ik denk dat TS dat bedoelt met ‘Stekker er 5 min. uit’.;-)

Verder: Een USB hub wordt niet geacht spanning naar de Mac te sturen. Het lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk dat je door het gebruik van een USB hub je USB poort ‘beschadigd’ zou kunnen hebben.

Wat je wel kan doen is je USB poorten en kabels goed controleren of er geen pinnetjes verbogen zijn of ontbreken. Probeer ook eens een andere USB kabel.

Controleer ook of de WACOM en de schijf wel gezien worden als ze rechtstreeks verbonden zijn met een USB2 of -3 poort. Want ook een hub kan gewoon kapot gaan.

Bijdrager
    rolfdim

ja helaas alles wat is voorgesteld is meerdere malen geprobeerd, zonder resultaat. Vrees voor een hardware defect :/
    tientallen soorten USB spul er in geprikt maar 1 poort is dood en de rest beetje kreupel.
    Andere pleister is thunderbolt verloopstekker of HUB naar USB, zodat ik in ieder geval weer toegang heb voor mijn USB spulletjes, heeft iemand hier ervaring mee?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.