7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    e.abrahamse

USB perikelen

Met de jaren krijg je een hoop USB apparaten die allemaal aan je iMac (moeten) hangen. Dan zijn de beschikbare poorten niet voldoende. Nu wil ik een uitbreiding kopen. Is een USB dock met voeding veel beter/betrouwbaarder dan een zonder? Ik heb op het internet een aantal gezien die 10-15 USB poorten ondersteunen. Wie heeft hiermee ervaring danwel suggesties welke dock ik het beste kan aanschaffen?

Als ik mijn printers en USB HD’s aan de Airport Extreme hang, zijn zij dan op het hele netwerk en van buitenaf bereikbaar?

Mijn Wacom tablet (ET-405) verliest zijn driver ondanks zijn continue aansluiting op een van de iMac USB poorten. Iemand ervaring alsook een oplossing?

Ik wil mijn Konica Minolta PagePro 1300W laserprinter aan mijn iMac hangen. Nu herkent OSX deze printer niet. Wat kan ik doen om een en ander toch aan de praat te krijgen (zonder direct naar de winkel te lopen!)?

Bijdrager
    Oppie

Help! Een mitrailleurvuur van vragen; waar moeten we beginnen? :sealed:

Bijdrager
    Pieterr
    ”e.abrahamse”

Ik wil mijn Konica Minolta PagePro 1300W laserprinter aan mijn iMac hangen. Nu herkent OSX deze printer niet. Wat kan ik doen om een en ander toch aan de praat te krijgen (zonder direct naar de winkel te lopen!)?

Een blik op de Konica Minolta website geeft weinig vertrouwen; OS X ontbreekt in het lijstje van drivers.

Bijdrager
    Danny van Bakel
    ”Oppie”

Help! Een mitrailleurvuur van vragen; waar moeten we beginnen? :sealed:

Zo kom ik ook makkelijk op 7000 berichten;)

Als ik mijn printers en USB HD’s aan de Airport Extreme hang, zijn zij dan op het hele netwerk en van buitenaf bereikbaar?

Volgens mij wel.

Bijdrager
    Danny van Bakel
    ”e.abrahamse”

Heb je hier misschien wat aan:
    http://www.kehm.de/henrik/blog/files/354cbcde19fa6966c2b23e7675c91f42-10.html
    http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=Konica+Minolta+PagePro+1300W+mac+download&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Bijdrager
    Venerabilis

Altijd voor een Hub m├ęt voeding kiezen.. je wilt niet dat een enkele usb-poort op de mac stroom levert voor een 10tal apparaten..

Printers en hardeschijven zouden zowel lokaal als globaal te benaderen moeten zijn met een Airport Extreme.. zolang je deze juist hebt ingesteld.

Wacom die wegvalt heb ik nog niet eerder meegemaakt.. is het bij 1 specifieke usb poort?.. drivers al opnieuw geïnstalleerd?

De Konica kan je via Linux drivers aan de praat krijgen..

Bijdrager
    e.abrahamse

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Het was slecht weer dus heb ik alle vragen in een post gestopt. Ik weet dat dit forum voldoende kennis in huis heeft om alle vragen snel en deskundig te beantwoorden. Ik ben met deze antwoorden al enorm geholpen. Een goed weekeinde toegewenst.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.