3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Chowmin

USB partitie lacie network space 2

Hallo allemaal, ik heb onlangs een lacie network space 2 van 2TB aangeschaft eenerzijds om time machine backups te maken en anderzijds om er mijn media bestanden op te zetten etc. Deze mediabestanden (meestal .mkv) bekijk ik met een seagate free agent go (goedkoop ding maar doet wat hij moet doen). Nu heb ik het volgende probleem, de Lacie maakt drie partities; 1 myshare > voor mijn timemachine backups en is password protected, 2 openshare > openbare toegang en als laatste 3 USBshare voor de usb port. De seagate vertikt het om HD files af te spelen via het netwerk dus moet die per USB worden aangesloten. Dus moet ik mijn HD files van ommenabij de 8GB via mijn netwerk naar de USB partitie sturen. Hier ontstaat mijn probleem daar de USB partitie in FAT32 was geformateerd en dus geen bestanden groter dan 4GB accepteerd heb ik hem met hulp van een pc deze geformateerd naar NTFS. Nu ziet mijn MacBook Pro (Lion) de USB partitie en kan ik er bestanden naar toe sturen echter stopt het versturen telkens na zo’n 4 a 500 MB. Is er hier iemand met dezelde ervaring en een passende oplossing. Mijn kennis begint nu een beetje op te raken! Alvast bedankt!! :sarcastic:

Bijdrager
    GuijVRIENDS

Je zou via het LaCie web dashboard kunnen overzetten via de bestandsverkenner. Dat werkte bij mij ook!

Bijdrager
    Chowmin

Bedankt, wonder boven wonder doet alles het nu. Alleen de snelheid van de overdracht is nog niet om over naar huis te schrijven. Heb jij hier ook last van?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.