7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    kalsa

Mac herkent USB stick niet

Wanneer ik mijn usb stick in mijn macbook stop herkend hij hem niet.
    Zelfs bij schijf hulpprogramma’s komt hij niet naar boven.
    Ik weet mijzelf geen raar meer en kan niet vinden hoe ik dit zou kunnen oplossen.

Wie heeft er tips voor mij die er voor kunnen zorgen dat ik mijn usb weer kan gebruiken.
    Hoor het heeel graag en ga alles uitproberen tot het is gelukt!

Bijdrager
    KarelWillem

Er is natuurlijk altijd de kans dat het aan de USB-stick ligt.

Heb je niemand in de buurt (buren?) waar je even de USB-stick in de computer mag testen?

(En als bloemiste heb je op het werk ook vast wel een computer staan. .;) )

Bijdrager
    Hansi2124

Kan zijn dat dat Windows is en die een voor Mac-geformatteerde schijf niet herkent. Dus dat zegt dan nog niet alles.

Heb je meerdere usb-poorten op je Mac en die al geprobeerd? Mac herstart? Andere Mac geprobeerd? Heb je die stick per ongeluk zo maar uit je Mac getrokken, dus niet veilig?

Bijdrager
    Beech

Volgens mij herkent de Mac de usb niet. Probeer eens de Mac opnieuw op te starten met de usb er in.

Bijdrager
    KarelWillem

Hansi2124 op 31 januari 2019 om 17:20
    Kan zijn dat dat Windows is en die een voor Mac-geformatteerde schijf niet herkent. Dus dat zegt dan nog niet alles.

Dan krijg je een melding dat de USB-stick niet kan worden gelezen (en weet je dus dat hij wel wordt herkend).

Bijdrager
    McMeller

Goed dat je gecontroleerd hebt of hij in Schijfhulpprogramma verschijnt, want dat is de basis. Weet je zeker dat linksboven ‘Toon alle apparaten’ is geselecteerd, en niet ‘Toon alle volumes’?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Voer een SMC reset uit. Een van de problemen die daar mee opgelost kunnen worden is het niet kunnen lezen van (USB) randapparatuur.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.