15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    dduur

usb niet zichtbaar op desktop Imac

ik heb mijn usb erin gestopt.

edoch wordt deze niet zichtbaar op mijn scherm

Bijdrager
    penseel

Wat zit er aan vast met die usb?

Moderator
    Night

Waar heb je de USB stick ingestopt?

Bijdrager
    GoeieDag

In de koelkast. Maar toch niet zichtbaar op het tv-scherm. Begrijp er niks van.

Moderator
    Night

Er staat op die USB stick vast wel ergens “niet geschikt voor oraal gebruik”:-P

Maar even alle gekheid op een stokje. Het is wel belangrijk te weten welke USB poort je gebruikt, want niet alle USB stick kunnen bijvoorbeeld overweg met een keyboard USB port, omdat deze minder stroom levert. Ook kan de USB stick geformatteerd zijn in een format, dat niet door de Mac ondersteund wordt.

Bijdrager
    penseel

Is het wel een USB stick het kan ook een externe schijf zijn, of een  dongel of een USB toetsenbord of een USB video camera enz. Dat is nog niet duidelijk.

Bijdrager
    tarmac58

Ik heb dat ook!  USB er in gestopt en hij werd maar heel even een klein beetje zichtbaar!

Bijdrager
    penseel

Wat voor usb ?

Bijdrager
    JJmac

Kijk even bij de instellingen voorkeuren als het is aangevinkt, je kan daar kiezen om schijven zichtbaar op het bureaublad te laten zien.

Bijdrager
    dduur

hoop goede berichten, edoch geen oplossing

het is usb merk dane-elec, 64gb. ik had al een tijd niet meer gebruikt, en wilde kijken wat er op stond.

heb deze in een van 4 usb -aansluitingen van mijn imac (bouwjaar 2016) gedaan.

Het lampje op de usb gaat branden, echter op mijn desktop zie ik hem niet.

Bijdrager
    penseel

Heb al gekeken in Schijfhulpprogramma of het daar te voorschijn komt.

Moderator
    Night

Sowieso vaag met USB sticks. Soms moet je ze aan een klein verlengkabeltje leggen om ze werkend te krijgen… 🤔

Bijdrager
    sedikit

Misschien een open deur.

Héél soms heb ik hetzelfde verschijnsel. Alleen dan met een externe HD. Komt op hetzelfde neer. Als een externe HD niet wordt herkend, zet ik een andere externe HD aan die al jaren verbonden is met de computer. Die verschijnt altijd. Als die verschijnt, verschijnt de weigerachtige externe HD plotseling ook. Misschien hetzelfde proberen met de USB-stick. Sluit eest een USB-stick aan. Als die wel verschijnt, dan de weigerachtige USB-Stick aansluiten.

Maar het allerbelangrijkste: Waarom niet even vertellen hoe de USB-stick geformateerd is (werd al eerder gesuggereerd door Night)???

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  sedikit.

Bijdrager
    GoeieDag

<p class=”cite”>dduur op 24 juni 2018 om 12:25</p>
    edoch geen oplossing

Vind je dat gek.

Met zo weinig info moeten wij ook maar met wat losse flodders op dit probleem schieten.

Zo geef je niet aan of ie wel in een Finder venster zichtbaar is; of de instellingen daar wel goed staan; hoe het ding geformatteerd is; of ie het op een andere Mac wel doet; enz!

Bijdrager
    sedikit

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  sedikit.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.