8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacSjon

USB MiniMax 1TB werkt niet?

Van de week mijn nieuwe Airport Extreme (met BiFi :evil: ) besteld en gelijk maar een extra MiniMax (1TB) besteld. Gister de schijf binnen gekregen en de bezorging van de Airport gemist (waarom sturen ze dat niet gewoon in 1 doos?), dus gelijk maar even de schijf aan de iMac gehangen met Firewire om hem op te delen in twee stukken voordat hij aan de airport gehangen word. Werkte prima.

Na de schijf gedeeld te hebben uitgeworpen, uitgeschakeld en los gehaald om hem vervolgens boven aan de huidige Airport met met MiniMax (750GB) te hangen. Eerst geprobeerd om de nieuwe schijf via Firewire aan te sluiten op de interne hub van de ‘oude’ MiniMax maar er kwam geen reactie.

Had zelf bedacht dat als de eerste schijf aangesloten is via USB op de Airport dat alleen de USB hub werkt en dat daarom geen response komt als je de tweede via Firewire aansluit op de eerste (geen idee of dit een logische gedachte is?). Kwestie van aansluiten via USB dus. Kabeltjes omgewisseld en nog steeds geen reactie….

Airport opnieuw opstarten gaf ook niet het gewenste reslutaat dus de boel weer los gehaald en dan maar aan de iMac hangen via USB om te kijken waar het nu fout gaat. Ook op de iMac verschijnt er geen schijf??? Pas als ik hem weer aansluit via Firewire verschijnt de schijf weer.

Wat doe ik fout en hoe krijg ik verbinding met mijn MiniMax via USB?

Bijdrager
    Pieterr

Ik ken die schijf verder niet, maar kan het misschien zijn dat je een tweede USB kabel nodig hebt om de boel te poweren?

Zie ook: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=142234

Bijdrager
    MacSjon

Het ding heeft externe voeding dus dat zou niet uit moeten maken. Was wel mooi geweest als hij buspowered zou zijn via Firewire en gegevens via USB maar helaas

Bijdrager
    garenor

Hoe is de schijf geformatteerd? Meeste schijven zijn ms-dos geformatteerd en niet Mac OS extended journaled.

Bijdrager
    MacSjon
    ”garenor”

Hoe is de schijf geformatteerd? Meeste schijven zijn ms-dos geformatteerd en niet Mac OS extended journaled.

De MiniMax is speciaal ontworpen om te werken i.c.m. de MacMini en/of Airport Extreme en dus ook al voorgeformateerd op OSX formaat dus dat zou het niet kunnen zijn

”Apple

Voeg·1 TB capaciteit toe aan je Apple Mac mini met de Iomega MiniMax harde schijf voor op het bureau. Het compacte, stapelbare ontwerp is een prima partner voor je Mac mini of Airport Extreme.

Maximale capaciteit, minimale moeite
    Profiteer van maximale opslag om je digitale bestanden in stijlvolle eenvoud te beheren, ordenen en beschermen. Bewaar tot 4.000.000 foto’s, 18.500 uur muziek of 1500 uur video.

Het kan niet op
    Nu kun je zelfs je Mac-capaciteit verder uitbreiden door extra Iomega MiniMax harde schijven te verbinden met de geïntegreerde drie-poort FireWire 400 en drie-poort USB 2.0-hub. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Wist je dat?
    Nu compatibel met Mac OS X 10.5 waaronder Time Machine

Kenmerken
    * Makkelijk stapelbaar met de Apple Mac mini en Airport Extreme of extra Iomega MiniMax harde schijven
    * Microbeveiligingssleuf om de schijf aan het·bureau te verankeren
    * Drie-poorts FireWire en drie-poorts USB 2.0-hub voor uitbreiding
    * Nu compatibel met Mac OS X 10.5 waaronder Time Machine
    * Voeding via adapter met Energy Star energiebesparingskeurmerk

Door Apple aanbevolen voor…
    Gebruik als stapelbare oplossing als aanvulling op de Mac mini.

De mogelijkheden zijn eindeloos….ja ja niet als hij niet werkt via USB :cry:

Bijdrager
    garenor

Staat de schakelaar goed? (op auto, en niet op 1394)

Bijdrager
    MacSjon
    ”garenor”

Staat de schakelaar goed? (op auto, en niet op 1394)

Dat kan bij mijn oude MiniMax wel ja en die staat standaard op auto. Op de nieuwe ontbreekt dit schakelaartje dus ga ik er van uit dat deze op automatisch staat want het lijkt me niet dat het de bedoeling is dat ik het ding open moet slopen om binnenin iets om te zetten i.o.d.

Bijdrager
    MacSjon

Nog even terug komen op mijn probleem omdat dit heel netjes is opgelost door Iomega.

Na een melding gedaan te hebben van mijn probleem aan Iomega, op hun site, binnen een uur een reactie. Na een beetje heen en weer gemaild te hebben en alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd, mocht ik mijn schijf opsturen en zou ik een ‘nieuwe’ krijgen.

Drie dagen na het versturen van mijn kapotte schijf had ik een refurbished exemplaar in huis die geheel naar behoren werkt. Super service van Iomega (jammer van de blijkbaar kapotte USB aansluiting)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.