5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Requall

USB microfoon: Meteor, G-track, Blue – welke is de beste?

Begin volgende week heb ik een belangrijk interview via Skype en wil dat de geluidskwaliteit perfect is. Ik heb een witte iMac (24″) en kijk momenteel naar een (niet al te dure) microfoon.

Situatie: op +- 50 cm – 1 meter van de microfoon af, staat op bureau en ik zit in de bureaustoel. Microfoon +- 1 meter vanaf iMac. Moet ik hiervoor een richtmicrofoon nemen? Ik zag dat er vele types zijn, maar betere reviews lees ik over de volgende:

Samson Meteor (klinkt goed, alleen bij dit filmpje is hij wel erg dichtbij: http://www.youtube.com/watch?v=JVRKQkrgZo8).
    Samson G-Track
    Blue
    DASMIC1 usb grootmembraam microfoon
    McCRYPT USB-studio microfoon
    Podcast Microfoon SINN7 MPOD
    MC Crypt CU-4 USB Studio-microfoon

Ze zullen alemaal ongetwijfeld beter zijn dan de standaard microfoon van de iMac, maar welke is aan te raden?

Bijdrager
    Yachtbrochure

Ik heb zelf een Samson Go en die bevalt uitstekend. Wij gebruiken hem zelfs voor voice overs bij bedrijfs video’s die we producren als we die opnemen op lokatie. Lekker klein en licht en toch een uitstekende geluidskwaliteit. En niet al te duur;-)

Bijdrager
    Requall

Maar werkt die ook vanaf een afstandje? Als ik de mensen zo enorm dicht bij de microfoon zie staan….

Bijdrager
    Yachtbrochure

Bij ons staat tijdens normaal gebruik op grofweg een armlengte afstand. Geen enkele reden om overdreven in een microfoon te hangen.

Bijdrager
    Requall

Bedankt! Ik ga voor de Samsung Go.:-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.