8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    evertfoto

USB Mac mini

Heb nog een ouder type mac-mini en wil daar een via de USB een bluetooth kunnen installeren.
    Heb inmiddels in de Appleshop zo’n dingetje gekocht en dacht dat dit zonder meer zou werken.
    Maar mijn Mac mini heeft geen USB-2 ingang. Dit zal waarschijnlijk de oorzaak zijn dat het niet werkt.
    Of heeft iemand hiervoor een oplossing? Wil via deze bluetooth een draadloos toestenbord kunnen bedienen.

Bijdrager
    Nietzman

Naar mijn weten zijn er nooit mini’s gemaakt zonder USB2. Het lijkt me eerder dat je een driver mist. Welk stickje heb je?

Bijdrager
    1984
    ”evertfoto”

Maar mijn Mac mini heeft geen USB-2 ingang. Dit zal waarschijnlijk de oorzaak zijn dat het niet werkt..

Heb je jouw USB poort op je toetsenbord geprobeerd, probeer de poort achterop je Macmini G4

Bijdrager
    MacBooky

Alle mini’s werden toch al met bluetooth geleverd?? en usb-2??

Bijdrager
    KarelWillem

We steken hier iedere willekeurige USB-Bluetooth adapter in de iMac G3.

Daar werkt elke adapter zowel in de iMac zelf als in het toetsenbord. Dus op een Mac mini moet dit zeker kunnen.

Bijdrager
    wouwout

ik had ook een mini G4. Daar werkte de bluetooth adapter alleen op de USB poorten achterop de mini, vanwege de stroomvoorziening (die is lager op het toetsenbord). Omdat de USB poorten achterop nogal beperkt waren had ik een USB hub aangesloten.

Bijdrager
    macpro
    ”MacBooky”

Alle mini’s werden toch al met bluetooth geleverd??

Nee, bluetooth was bij de eerste generatie een optie, net als Airport.

Bijdrager
    evertfoto

Dank voor de reakties.
    Ben er inmiddels achter :roll: dat mijn usb-bluetooth adapter wel werkt.
    De meegeleverde handleiding geeft alleen voor Windows aan hoe dit te doen.
    Voor de Mac is deze handleiding overbodig zoals het ook hoort bij een Mac.:wink:
    Alleen het draadloze toetsenbord wil nog niet herkend worden door deze bluetooth-adapter.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.