6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Xander41

USB lightning cable doet raar.

Sinds enkele weken doet mijn iPad air erg vreemd tijdens het het opladen met behulp van de usb kabel. Hij is dan totaal onbruikbaar. Dat wil zeggen dat het touchscreen een eigen leven lijd. Apps opent uit zichzelf en tekst typen is niet te doen.

In eerste instantie dacht ik dat de iPad kapot was en ben ermee naar de  Store gegaan. Zij ontdekten inderdaad een storing en omdat het ding binnen de garantie viel kreeg ik een nieuwe.

Eenmaal thuis bij het aankoppelen van de iPad merkte ik dat dezelfde mankementen zich weer vertoonden.

Een vriend heeft zijn iPhone aan mijn kabel gehangen en hij heeft toen ook een ‘spook’ scherm.

Ook de tweede kabel die ik hier heb liggen heeft hetzelfde euvel.

Wat is hier aan de hand ik sta voor een raadsel.

Xander

Bijdrager
    Geldersscheepje

Ik heb eenzelfde idee gehad met een chinese laptop. Aan de lader niet mee te werken, zodat je m loskoppelt geen problemen meer. Probeer eens een andere lader.

Bijdrager
    StefanV

Inderdaad wat al gezegd is, probeer een andere lader?
    Eventueel als de lader met een langer snoer in stopcontact zit eens proberen met het korte verloopje (Duckhead)

En anders ook een ander stopcontact. En ik neem aan dat beide kabel origineel zijn?

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  StefanV.

Bijdrager
    Xander41

De iPad opladen via de iMac geeft dezelfde storingen, het oplaad symbooltje knippert groen/wit. maar opladen weigert ie.

Plus weer een spookscherm.

Het moet aan de USB lightning cable liggen, denk ik zo.

Het is een originele  USB lightning cable.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Xander41.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Xander41.

Moderator
    Night

Dan zou ik met die kabel (en je iPad) teruggaan naar de Apple Store en – ook op een ander device, liefst de iPhone van de verkoper zelf;-) – het euvel tonen. Als het goed is willen ze die dan graag hebben voor onderzoek. Je zou dan gratis een nieuwe kabel moeten krijgen.

Bijdrager
    Xander41

Vandaag heeft een vriend zijn kabeltje van zijn iPhone 4 aan mijn iPad gehangen maar de iPad blijft kuren houden.

Nu heb ik me er min of meer erbij neerlegt door hem alleen te gebruiken als het kabeltje eruit is.

Het is idd een goed idee om langs te gaan bij de Apple Store voor een gloednieuwe kabel want beide kabels zijn

al wat jaartjes oud.

Groetjes,

Xander

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.