7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Creativemind

USB leegmaken op mac

Hallo allemaal,

Ik heb een oude USB stick onder het stof vandaan getoverd. Het is een USB stick van 8 GB.
    Nu staat er bij mijn info dat er maar 400 MB beschikbaar is, terwijl mijn USB helemaal leeg is.

Mijn prullebak is ook leeg. En bij mijn systeemvoorkeuren herkent hij mijn USB niet.
    Heeft iemand een idee hoe ik mijn USB helemaal kan leegmaken?

Bijdrager
    GoeieDag

Is de prullenmand leeg als de stick in je Mac steekt en gemunt is?

Even opnieuw formatteren (FAT of HFS+) in Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    SMTR

Formatteren gaat niet helpen, je moet hem opnieuw partitioneren (gewoon 1 partitie HFS+), dit komt vaker voor bij USB sticks die op windows gebruikt zijn….

Bijdrager
    Dick de Roos

En daarna alsnog formatteren naar ExFat. Dan kan je alle kanten op; ook qua Windows en de grootte van de bestanden.
    Niets mis met HFS+, maar Windows gaat zeuren als erop geschreven moet worden.

Bijdrager
    GoeieDag
    SMTR op 30 januari 2015

Formatteren gaat niet helpen…

Hoezo niet? Als je formatteert, of wist, of hoe je het ook wil noemen, zijn al je bestanden weg, en begin je met een schone stick.

Bijdrager
    SMTR

Hij geeft aan dat het om een lege USB stick gaat van 8GB, hierop is maar 400 MB beschikbaar. Dit komt doordat de partitie slechts 400MB groot is en het overige deel niet te zien is. Wanneer je gaat formatteren, formatteer je die nu al lege 400 MB naar een mooie nieuwe nog steeds lege 400 MB en verandert er niet…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De hamvraag lijkt mij dan: wat laat het Schijfhulpprogramma voor deze USB-stick aan partities e.d. zien?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.