5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Nexoez

USB LaCie little disk stuk?

Hallo,

Ik heb sinds een half jaar een LaCie Little disk (250 gig). Nu heeft deze een Firewire 400 aansluiting en een USB 2.0 aansluiting..
    Sinds vandaag herkent hij de schijf niet meer via USB… Firewire doet hij het wel.. Als ik hem via USB insteek, brand het lampje wel.. dus hij krijgt stroom (dus kan het niet aan het kabeltje liggen…)

Enig idee hoe ik dit kan fixen? Zijn er drivers die ‘op’ de schijf staan die ik kan vernieuwen ofzo?

Groet

Korneel

Bijdrager
    johnkeates

Als FireWire wel werkt maar USB niet, dan is er dus niks mis met je schijf of mac, maar iets mis met USB.

Er zijn geen ‘drivers’ of ‘programmas’, USB Mass Storage zit in de standaard USB stack, daar zijn dat door dingen dus niet voor nodig.

Bijdrager
    Ree

Is het de originele usb kabel? Zo niet, probeer dat eens.

Ik heb een aantal usb drives die enkel met een originele, vrij korte kabel werken en met een lange kabel compleet over de zeik gaan.

Bijdrager
    chatsmit

Is dat nog een little disk met een mini harddisk? Want als die via USB te weinig stroom krijgen kun je dat horen aan een zacht herhalende ‘tik’ uit de schijf bij aansluiting. Maar zoals al gezegd, waarschijnlijk ligt het aan de USB kabel en soms moet je zo’n dubbele gebruiken waarvan de 2e usb connector alleen voor extra stroom zorgt.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Kun je ‘m laten testen door de winkel waar hij gekocht is?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.