11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    durrrr

USB kabel kapot

Mijn USB kabels gaan redelijk snel stuk. Alle keren gaan de kabels net onder de lightning connector kapot (er ontstaat op den duur een scheur). Lees op internet dat je met tape of plakband dit kunt voorkomen. Mijn vraag is of er iemand dit ook ervaart net als ik en dat je daadwerkelijk met een tape of plakband kunt voorkomen.

Bijdrager
    Brombeer

Je zou bij een nieuwe kabel over de toekomstige breukplek een krimphoes kunnen schuiven en dan de fohn erop. Desnoods doe je dat twee keer.

Bijdrager
    Rickje

Ik heb 2 maanden geleden 2x een Lightning kabel gekocht op Aliexpress. Super goedkoop en werkt uitstekend, ook nog een een stuk steviger rondom de connector.

Hieronder degene die ik heb besteld, maar als je zoekt op Lightning kabel dan zal je nog vele andere aanbieders tegenkomen. Zeker aan te raden. Succes!

https://www.aliexpress.com/item/VOXLINK-USB-Cable-For-iPhone-8-7-6-6s-Plus-5-5s-SE-iPad-Air-Mini/32800097493.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.BNkzCk

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Rickje.

Bijdrager
    /dev/enschede

Lifehack; wikkel er een veertje van een ballpoint omheen.

Bijdrager
    Dick de Roos

Stukje ducktape maakte een stevige, maar onbuigzame lightning-aansluiting. Bevalt goed trouwens. 🤓

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik heb net bij de Action een hele mooie lightning kabel gekocht met een fraai zwart-wit stoffen omhulsel, certified voor iOs 11 dacht ik, voor €1,50

Ziet er heel wat steviger uit dan de originele Apple of Hema kabels. (lees die één ster haatreviews op zowel de HEMA als APPLE site)

Als je hem zelf wilt repareren of preventief behandelen gebruik dan Sugru

Kan ook zonder zo’n mooi malletje: https://sugru.com/tech-gadget/how-to-repair-a-usb-charger-cable

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    Hansi2124

“certified voor iOs 11 dacht ik, voor €1,50”

Dat klinkt mij nogal dubieus in de oren. Wat heeft iOS te maken met een kabel?

Bijdrager
    Shmoo

Waar is de politieman met zijn vergrootglas wanneer je hem nodig hebt?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Wat heeft iOS te maken met een kabel?

Kabels kunnen een keurmerk krijgen als ze voldoen aan bepaalde kwaliteitsnormen, of zoiets.

zie hier:https://paracable.com/pages/what-is-apple-mfi-certification

Bijdrager
    Hansi2124

Noem mij dom, maar ik zie in dat hele artikel geen enkele verwijzing naar iOS 11…..

We zullen het maar op een verspreking houden en dat je bedoelt iPhone.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik zei toch “dacht ik”

Maar zou ook kunnen dat ze zelf iets verzonnen hebben daar in China, wat lijkt op het officiele keurmerk, who knows.

Verpakking heb ik niet meer. Anders had ik het hier kunnen checken. Mij maakt dat weinig uit, als het goed werkt en van een mooie kwaliteit is heb ik dat liever dan snoertjes die weliswaar “certified” zijn maar snel kapot gaan nét boven het stekkertje.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.