6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    aruba

USB installatie stick SierraHigh..met lighting/USB kabel???

USB installatie stick SierraHigh…,als ik deze wil installeren moet het toetsenboard en muis verbonden zijn met kabel,kan dit met Lighting/USB kabel?,of moet ik oude bekabelde toetsenboard en bekabelde muis tevoorschijn halen??

Bijdrager
    McPim

Waarom zou dat moeten, met een draadloos keyboard kun je toch ook opstarten? Het kan wel: een draadloos Apple keyboard aangesloten met de lightning/USB kabel werkt gewoon als bedraad toetsenbord zonder bluetooth. Met de huidige draadloze muis wordt dat een beetje lastig werken :wink:

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  McPim.
    • Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  McPim.

Bijdrager
    aruba

McPim,dank voor Uw reactie……maar als ik kijk bij “Appltips” zie ik het volgende…
    Vanaf een installatie USB stick opstarten en installeren

yosemite usb drive iconWanneer het proces afgerond is, kun je Terminal sluiten en is de bootable USB stick met macOS Sierra aangemaakt. In Finder zul je de USB stick zien als ‘Install macOS High Sierra’. Mocht er in de toekomst wat fout gaan met je Mac en wil je hem opnieuw installeren met de bootable USB stick dan doe je dat als volgt:

• Plaats de USB stick met macOS in je Mac en start je Mac op
    • Schakel je Mac in en houd de option⌥- toets ingedrukt
    • Kies vervolgens voor de bootable USB stick (als je een USB stick gebruikt, zal deze een oranje icoon hebben)
    • Start de procedure voor een schone installatie

LET OP: OP EEN IMAC, MAC MINI OF MAC PRO IS EEN BEDRAAD TOETSENBORD EN MUIS VEREIST!\

Vandaar mijn vraag,ben benieuwd..

Bijdrager
    McPim

Van datzelfde Appletips: https://www.appletips.nl/het-draadloos-toetsenbord-gebruiken-bij-het-opstarten-van-je-mac/

Uitproberen dan maar? En zoals gezegd: anders sluit je de lightning kabel toch aan op je keyboard?

Bijdrager
    aruba

(y)8-):nerd:

Bijdrager
    aruba

thanx,groet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.