11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Element

USB hub voor macbook white 2009. Niet powered, toch ipod?

Hoi,

Ik ben dus op zoek naar een USB hub voor mijn macbook, waar ik ook mijn ipod (nano 2e gen) aan wil hangen, zonder nog eens voeding er aan te moeten hangen. Is dat uberhaupt mogelijk? Zijn er USB hubs die zo ontworpen zijn dat je bijvoorbeeld niet per se een power adaptor adaptor nodig hebt voor zulke dingen?

groetjes,

Kevin

Bijdrager
    BloomPod

Wat voor zelfs nog beter zou zijn:

Een iPod dock, USB-hub en sd-kaartjes-lezer in een. De Griffin Simplify

http://www.griffintechnology.com/products/simplifi

Bijdrager
    Soulshaker

En daar betaal je 70 dollar voor :?

En zelfs dan nog heb je een voeding nodig

:roll:

Bijdrager
    BloomPod

iPod dock + HUB + kaartenlezer = ongeveer zo’n €70?

Het voordeel van dat apparaat is dat alles in één zit. Anders had je 3 verschillende toestellen, nu is dat er maar één.;)

Bijdrager
    stijn23

Ik heb zelf een zeer kleine trust hub gekocht voor 7 euro;)
    Die werkt zonder adapter, je moet er dan wel op letten dat je niet teveel stroom vraagt. Een ipod gaat meestal met 500mA stroom lopen. De 4 poorten samen kunnen maximum 500mA leveren. Dergelijke hubs zijn dus vooral nuttig voor een toetsenbord, muis, printer, scanner,… maar niet om vb. een ipod op te laden.

Bijdrager
    Hailstorm

Bijdrager
    JM-Y

Hailstorm, zeg er dan ook even bij dat het een “belkin hi speed usb 2.0 and firewire 6-port hub” is.. heeft de topicstarter misschien iets meer aan dan alleen een plaatje

Bijdrager
    Element

hartelijk dank voor de reacties,

Dat ipod-docking-in-1 apparaat ziet eigenlijk nog zo slecht niet uit, het staat al meer op zich dan dat er een usb hub tussen de kabels ligt te bengelen.

Een docking station is daarbij zeker niet onwelkom en op die manier gaat een voeding misschien wel niet storen. Dan wil het juist lukken dat je slechts twee usb poorten nog kan gebruiken. Dus 2 poorten op de macbook worden er dan 3 in feite hm…. SD kaarten gebruik ik al niet…bijna perfect!

Dat belkin apparaat ziet er zeker niet slecht uit! Ik meen mij wel te herinneren van een andere thread die ik hier opgezocht heb, dat die erg op de maat van de mni gesneden is en dat dat dan nogal omslachtig op de bureau kan uitkomen…

Of denk ik dat maar?

UPDATE: Heb nog niet nagedacht over een docking station gecombineerd met USB hub dus ik ben ondertussen geïnspireerd gaan googlen en ebay en hopla:)

http://cgi.benl.ebay.be/BELKIN-TuneSync-iPod-iPhone-Dock-Charger-5-port-USB-Hub_W0QQitemZ110366096359QQcmdZViewItemQQptZUK_CE_MP3Access_RL?hash=item110366096359&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318[/url]

Bijdrager
    1234
    ”Hailstorm”

Deze heb ik ook, is voor bij een macbook erg onhandig. hij ligt bij mij te verstoffen in de kast.

Je moet om de usb en de Fw ports te kunnen gebruiken twee zeer korte kutsnoertjes aansluiten en dan ligt dan ding superdichtbij.

Deze is echt voor de mini

Bijdrager
    JM-Y
    ”nothing_is_not”

UPDATE: Heb nog niet nagedacht over een docking station gecombineerd met USB hub dus ik ben ondertussen geïnspireerd gaan googlen en ebay en hopla:)

http://cgi.benl.ebay.be/BELKIN-TuneSync-iPod-iPhone-Dock-Charger-5-port-USB-Hub_W0QQitemZ110366096359QQcmdZViewItemQQptZUK_CE_MP3Access_RL?hash=item110366096359&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318[/url]

Je zocht toch iets zonder adapter?? :?

Bijdrager
    Element

Met zo’n docking in 1 ding ben ik van idee veranderd

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.