6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Montagne

USB-hub voor MacBook Air Superdrive

Ik heb nog het oude type MacBook Air met 1 USB poort.
    Da’s lastig als je met de superdrive en opstart disk OSX wil her-installeren en tegelijkertijd de backup van een andere externe drive wilt halen.
    Ik heb verschillende USB-hubs aangesloten maar daarmee werkt de MacBook Air superdrive niet.
    Heeft er iemand een USB-hub gevonden waarmee de MacBook Air superdrive wel werkt?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Kan je niet eerst installeren, aangeven dat je nu nog niet wil migreren en dan het proces afwerken. Vervolgens de dvd drive ontkoppelen en de externe drive aansluiten.

Bijdrager
    Buzz

Zou de stroomvoorziening het probleem kunnen zijn? Heb je al zo’n hub geprobeerd die je met een voeding op het stopcontact kan aansluiten?

Bijdrager
    1984

@Montagne, Die superdrive functioneert alleen op de poort van de Macbook Air (tel de pinnetjes maar eens)

Bijdrager
    Buzz

Verrek, dat wist ik niet, maar het is waar:
    http://support.apple.com/kb/TS2042

The MacBook Air SuperDrive is designed exclusively for use with MacBook Air and Mac mini. The MacBook Air SuperDrive must be directly plugged into the MacBook Air or Mac mini USB port, and cannot be used while connected to a USB hub.

Bijdrager
    Montagne

Dank 1984 en anderen,

Nu is het wel duidelijk dat er blijkbaar geen geschikte USB hub is voor de superdrive.
    Hoef ik ook niet verder te zoeken.

Ja, dan is het alleen maar mogelijk om met de install disk OSX teher- installeren en daarna
    met de migratie assistent aan de gang te gaan. Niet vergeten eerst een test account met een andere naam dan je accounts op de back-up aan te maken anders gaat het mis.

En nog iets als je daarna automatisch back-ups op je time capsule wilt draaien dan moet je er wel voor zorgen dat je Mac(book) een naam heeft in het netwerk. Deze naam gaat op blank tijdens de herinstallatie en zonder naam werkt ’t niet. Ik kwam er pas na erg lang zoeken achter.
    NB Naam checken via Systeemvoorkeuren, Internet en Netwerk, Delen, Computernaam etc)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.