11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ieperlingetje

USB HUB toetsenbord overbelast?

Wanneer ik onder xp in bootcamp mijn ipod of iets soortgelijk aansluit op de usb poort aan de rand van mijn toetsenbord van mijn mac, dan krijg ik de melding dat er teveel stroom gevraagd wordt vanuit de usb poort. Onder OSX krijg ik die melding natuurlijk niet. Nu is mijn vraag: is dit bericht terecht? Of is het dat mijn ipod een piekstroom (en dus slects tijdelijk) teveel stroom vraagt? Gelieve niet te zitten windows bashen, ik wil gewoon weten of de usb poort overbelast wordt.

Bijdrager
    Hermanko

Oudere Mac’s daar heeft het toetsenbord usb 1.1 en de machine zelf usb 2.0 , dat zou het kunnen zijn ..

Bijdrager
    iTV

ja:) dat word hij.

allen de nieuwste imac met het nieuwe toetsenborden die dunnen kunnen wat meer vermogen leveren hebben.
    dus b.v. je ipod oplaaden

bij de ouderen imac zijn die usb poorten allen geschikt voor bijvoorbeeld een muis of sommige usb stiks.
    die minder vermogen nodig hebben

Moderator
    Mac Daddy

Ik wist niet dat je je iPod erop aan kon sluiten. Of is het een iPod shuffle? Het is volgens mij niet verstandig om te doen. Die USB poorten kan je beter gebruiken voor een muis, tekentablet of een USB stickje.

Windows en Mac OS kunnen er wel tegen, maar die USB poorten zijn bedoelt voor dingen die niet of weinig stroom nodig hebben.

Bijdrager
    stijn23

Een toetsenbord verdeelt de stroom (500mA) tussen de twee usb-poorten en zijn eigen verbruik.

Een hub heeft normaal nog een eigen adapter, waardoor elke poort van stroom voorzien wordt (elke USB-poort 500mA).
    Een apparaat dat veel stroom verbruikt hang je dus beter niet aan je toetsenbord.
    Ook onder OS X krijg ik jouw melding als ik een grote verbruiker (ipod shuffle) aansluit.

Bijdrager
    ieperlingetje

het gaat dus om het aluminiuam toetsenbord aangesloten op mijn intel imac. Ik heb nog nooit een melding gekregen van overbelasting onder macosx, maar telkens wanneer ik met bootcamp werk krijg ik dus die melding, kan het zijn dat osx zelf de voeding kan regelen? (maar dat betwijfel ik, aangezien elke poort maximum 500ma mag trekken vanaf een moederbord)

Bijdrager
    macmini

NOP, het is max 100 mA!!

Bijdrager
    iTV

ik denk dat je gelijkt hebt ieperlingetje. waarschijnlijk zal mac os x wel het vermogen regelen en windows niet.
    je mag natuurlijk niet zomaar meer vermogen op een poortje zetten dus de hardware software zal dat moeten regelen.

Bijdrager
    ieperlingetje
    ”macmini”

NOP, het is max 100 mA!!

Op wikipedia zeggen ze toch 500mA bijn usb2.0 http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Eigenschappen

Bijdrager
    macmini

Ja, 500 mA aan een heb waar een voeding aan zit. Op jouw mactoetsenbord zit geen voeding vanaf een adaptor, die wordt gevoed via USB. Alle USB poorten zonder voeding (die op jouw toetsenbord zitten) kunnen max 100 mA per stuk leveren. Zou dat 500 mA zijn, (en stel je toetsenbord pakt ook 500 mA) dan zou er dus een totaalstroom gaan lopen (in jouw situatie) van 1,5 A. Dat mag niet!!

Groeten van een docent technische informatica.

Bijdrager
    bassmac

Ha , wat een goed bericht. Ik wist helemaal niet meer dat er in m’n alu bord nog reserve usb-poorten zaten. Die komen goed van pas, nog even kijken welke zaken het minste stroom eten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.