8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RJG

USB HUB niet stabiel met Lion

Sinds de installatie van Lion is de USB Hub niet meer stabiel
    Kan niet meer printen via de hub en externe schijven worden niet herkend of als ze herkend worden vallen ze spontaan uit.
    Erg lastig als je laptop maar 2 USB poorten heeft.

Bijdrager
    Matanza

Proficiat !!

Wat wil je dat we zeggen, eigenlijk ? Of is dit echt gewoon een mededeling ?

Wat voor hub heb je ? Wat voor HDD’s gebruik je ? Welke andere externe aparaten hangen er nog aan ?

Mvg,
    Matanza

Bijdrager
    RJG

Het was eigenlijk meer een mededeling c.q. uitwisselen van ervaring. Kost een hoop zoek werk om te achterhalen wat er aan de had is.
    Tevens was ik nieuwsgierig of wellicht meer mensen hier ervaringen mee hebben.
    Het gaat om meerdere computers en diverse apparatuur. Uiteraard heb ik e.e.a. uitgewisseld om hardware storingen uit te sluiten.
    Ik geloof niet dat hier een oplossing voor is dan dat er een update voor komt.

Bijdrager
    Matanza

Is een hub die extra stroom krijgt ? of niet ?

Mvg,
    Matanza

Bijdrager
    RJG

Ja, uiteraard, anders is hij zeker niet stabiel of werkt het niet.
    Bij de harde schijven is het zo dat alles prima werkt en zonder reden ineens de melding verschijnt schijf onjuist afgekoppeld.
    In sommige gevallen komen schijven zonder voeding niet te voorschijn in Finder. Rechtstreeks op de computer wel.

Voor de printer geld, via de hub zie je de communicatie opgang komen (printer gaat knipperen) en je krijgt een foutmelding. Zet de USB stekker om naar de computer en lopen via een zonnetje.
    Dezelfde printer ook via een hub op de airport extreme en daar werkt hij wel.
    Ik heb twee hubs geprobeerd (die prima werken) en het blijft hetzelfde.
    Betreft een HP6540.

Maar goed, mijn gevoel zegt dat de HUB ondersteuning binnen LION niet stabiel is.
    Er ontstaan spontaan storingen, zo is LION ook al meerdere keren vastgelopen op de schijfdeling Airport Extreme waarbij ik de uitknop ingedrukt moet houden om de computer uit zijn freeze te krijgen.
    Staat hier los van maar zet je wel tot nadenken.

Bijdrager
    Matanza

Nou moet je wel niet gaan veralgemenen (ik hoop dat ik woord goed schrijf)

Heb hier vanavond wat liggen testen. En kon nergens storingen vinden.

Op beide USB poorten een hub gehangen met elk vier schijven en laten copiëren. Op één hub heb ik nog een 5de poort en daarmee heb ik wat geprint. Geen enkel probleem.

Verder heb ik nog geen enkele Lion vastlopers gehad (en ik kom er op een dag wat tegen;) )

Er is niet mis met Lion.

Mvg,

Bijdrager
    iMad

Is het wel of niet? :sarcastic:

Bijdrager
    RJG

Waarschijnlijk oorzaak gevonden….
    Aardfout in spanningslof, dacht eerst dat de aarde in de meterkast niet goed was maar deze door gemeten en was goed. Bleek dus in spanningslof….
    Doordat de computer los van aarde kwam en de rest van de apparatuur wel netjes aan aarde lag gaan er zwerfstromen door de usb kabels e.d.

Geen problemen meer gehad sindsdien….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.