10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Catbert

USB HD benaderen via internet met Aiport Expres

Beste OMT’ers,

Ik kom er niet uit…

Ik heb een USB HD aan mijn AE hangen. Werkt binnen mijn WiFi netwerk prima, maar nu wil ik deze schijf ook graag via internet kunnen benaderen (bijv. via mijn werk). Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik snap er niks van.

Ik heb bestandsdeling aangevinkt en ook deel schijven via WAN. Hoe vind ik nu uit via welk adres deze schijf extern benaderd kan worden? Ik begrijp het hele WAN principe nog niet geloof ik.

Gr. Kars

Bijdrager
    Hansi2124
    Catbert op 11 oktober 2011

Beste OMT\’ers,

Ik kom er niet uit…\Dat geloof ik graag als jij deze posting vind passen in het subforum One More Thing…..
    Graag bij het samenstellen van je topic bekijken in welk subforum jouw topic het beste past.
    :wink:

Bijdrager
    Catbert

Excuses

Bijdrager
    Hansi2124

Aanvaard.:wink:

Bijdrager
    akkie

Je zult hier ook portforwarding voor moeten aanmaken lijkt me. Port forwarding zit in het Airport-configuratieporgramma: Handmatige configuratie -> Geavanceerd -> Poortkoppeling.

Maar wat heb je verder nog vòòr je AE? Een transparant modem of ook nog een router?

Bijdrager
    Sascha

Leg me eens uit hoe jij een USB-HD aan je AirPort Express hebt hangen? Je zal de AirPort Extreme bedoelen zeker?

Bijdrager
    puchelaar

Om je WAN ip adres uit te vinden, kan je bijvoorbeeld even naar http://watismijnip.nl/ gaan. Verder moet je je bedenken via welk protocol je de schijf wilt benaderen; ftp werkt via andere poorten dan bijvoorbeeld webdav (als dat überhaupt werkt; ik heb zelf geen AE, dus geen idee welke protocollen die aankan). Die poorten moeten dan open staan en/of doorverwezen worden.

Moderator
    unSOUND

Makkelijkste manier is via het AFS protocol, dan kun je de schijf op andere Macs gewoon mounten en gebruiken als netwerkschijf. Je moet in de router dan poort 548 doorsturen naar de Airport. Vervolgens ga je in de Finder naar de menubalk, en kies je voor “Verbind met server, en vul je in: afp://hierjouwipadres

Bijdrager
    Catbert

Wat ik uiteindelijk graag wil is dat ik de Keynote documenten vanaf mijn iPad via WebDav kan synchroniseren. Als ik echter het afp://mijnipadres invoer, geeft de iPad aan dat het een ongeldig adres is. Kan iemand me hiermee helpen?

Moderator
    unSOUND

Probeer eens in te loggen met een programma als CloudConnect…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.