14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Atjous

USB-geheugenstick … welke USB-poort?

Beste mensen,

is het normaal dat een USB-memorystick wel werkt op een USB 2 poort, en niet op een USB 1 komma zoveel?
    Op mijn Mini werkt het ding prima via de poort aan de achterzijde van de computer, maar niet via de poort achterop mn (Apple-)toetsenbord.

Iemand?

Bijdrager
    sammerman

nou hij zou het op beiden poorten moeten doen. Maar het komt soms voor dat hij hem niet pakt. bij mij is opnieuw opstarten meestal de oplossing.

Sam

Bijdrager
    basiel

usb 2 sticks zijn backward compatible met de laatste usb1 versie niet met de eerste dus dat lijkt mij normaal.

Bijdrager
    Atjous

Wat lijkt je precies normaal?

Bijdrager
    kippie

mijn USB-stick doet het ook niet in mijn toetsenbord, maar volgens mij komt dat omdat hij dan te weinig stroom krijgt. Misschine is dat bij jou ook het probleem.
    In de achterkant van de computer en in de hub van mijn LaCie scherm doet hij het gewoon.

Bijdrager
    QriZ24

mijn usb stick (sandisk cruzer micro) doet het prima op de poort van mijn apple pro keyboard op mijn werk.

Wel is het zo dat er wat snelheid verloren gaat omdat je toetsenbord eigenlijk al een usb apparaat is. dus voor optimale snelheid kun je hem het beste achterin je mac plempen

suc6!

Geblokkeerd
    Anoniem

De ene usb2 stick vraagt nét even wat meer stroom dan de ander.
    Vandaar dat de ene stick wel werkt op je toetsenbord, en de ander niet.
    Het is dus gewoon een stroom tekort;)

Bijdrager
    marcovanderlaan

Mijn ervaring met die sticks is dat ze het soms wel en soms niet in het toetsenbord doen. Dit heeft meer te maken met de stroomvoorziening dan met USB 1 of 2. M’n iPod shuffle doet het bijvoorbeeld prima op het toetsenbord van mijn Imac maar op een G4-toetsenbord weer niet.
    Een nadeel is wel dat ie in geen gevaal oplaad… hiervoor heb ik een (gevoede) hub.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

de poort op je toetsenbord geeft minder stroom.
    Bij sommige USB sticks krijg je dan een waarschuwing dat het apparaat meer stroom vraagt.
    Als je hem achter aansluit doet ie het wel. (en sneller idd, doordat dat USB 2 is)

ik heb meerdere USB sticks gekocht en teruggebracht naar de winkel, pas de vierde die ik probeerde (Lexar Jumpdrive Sport) deed het ook in het toetsenbord van mijn mac.

Bijdrager
    Atjous

… ik heb zelfs een keer gehad dat ik een melding kreeg zo van:
    “de usb-poort is uitgeschakeld omdat een apparaat ???teveel??? stroom vraagt”
    of zo

dus heb ik die poort aan mn toetsenbord maar even gelaten voor wattie was.

een digicammetje eraan hangen gaat overigens probleemloos….

Geblokkeerd
    Anoniem

EagerBob;

Als je hem achter aansluit doet ie het wel. (en sneller idd, doordat dat USB 2 is)

Uhm, sneller? Als je een USB-2 stick (of ander apparaat) aansluit op een usb1-poort,
    dan gaat ie niet sneller hoor… de usb1-poort is dan een bottleneck, en houdt de snelheid
    gewoon netjes op usb-1.

Atjous;
    Dat klopt… hogere snelheden vragen meer stroom. Je usb-2 stick vraagt dus meer stroom
    dan je usb-1 stick. En je toetsenbord levert maar een piepklein beetje stroom naar de
    usb-poorten die erop zitten.

Je Digicam zal waarschijnlijk usb-1 zijn, of hij zal misschien stroom van z’n batterijtje pikken.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    sammerman
    ”Atjous”

een digicammetje eraan hangen gaat overigens probleemloos….

ja maar een digitalecamera heeft een eigen stroomvoorziening

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”joram”

EagerBob;

Uhm, sneller? Als je een USB-2 stick (of ander apparaat) aansluit op een usb1-poort,
    dan gaat ie niet sneller hoor… de usb1-poort is dan een bottleneck, en houdt de snelheid
    gewoon netjes op usb-1.

Joram:

misschien nog een keer lezen wat er staat :wink:

en als je het dan nog niet snapt, lees dan de eerste post van de topicstarter nog even door.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hehehe, ik heb helemaal over “achter” heen gelezen:P
    Excuse moi:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.