30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    ipodtouch

USB-FireWire kable

Hallo,

Ik zoek een USB – Firwire kabel zodat ik mijn Macbook met mijn video camera kan verbinden.
    Ik heb goed op Google gezocht, en heb niks kunnen vinden.
    Sommige mensen beweren dat het wel kan en andere niet.

Alvast bedankt voor het helpen!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat bestaat… eigenlijk niet.

Niet een simpele betaalbare kabel met aan de ene kant usb en aan de andere kant firewire i.i.g.

Een nieuwe camera kopen is eenvoudiger.

Bijdrager
    ipodtouch

..eigenlijk niet, dus het bestaat een beetje :P?

Is er echt niet een of andere chinees(ik dacht jij het goed met hun kon vinden :lol: ) die dat heeft uitgevonden?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die is er:
    http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-300008044.html

Het is alleen:
    A: duur
    B: niet werkend op een Mac

Bijdrager
    demandiebakt

volgens mij kan je niet zomaar 2 verschillende protocollen aan elkaar knopen, maar als iemand weet hoe dat moet zonder een interface zou ik het graag horen (heb niet veel vertrouwen in deze oplossing)

Bijdrager
    ipodtouch

Thnx! @KarelWillem

Ja ik weet het niet, maar het kan dus wel.
    Ik ga nog even verder kijken!

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, het kan dus wel.

Voorlopig is er voor de Mac echter niets dat werkt.

Er zijn zo’n beetje voor elk protocol wel verloopkabels.
    Er zit dan altijd een soort converter tussen natuurlijk. En het is vaak afhankelijk van drivers of systeemsoftware.

Bijdrager
    ipodtouch

Found it:~!!!
    http://tinyurl.com/666yes

[code:1:206b73dd85]Link korter gemaakt
    Tommy666[/code:1:206b73dd85]

Bijdrager
    EmuuuH

het bestaat wel, maar het zorgt vrijwel altijd voor problemen..
    werkt niet lekker enz.

Bijdrager
    ipodtouch

http://www.tradekantoor.eu/shop/default.asp?mod=2&cat_id=144&product_id=330111

Dit lijkt mij wel een betrouwbare winkel, ik denk dat ik voor €9,00 niet een hele grote miskoop heb, als het niet werkt.

Bijdrager
    Demon Hunter

Is 4 pins Firewire niet een andere aansluiting dan reguliere Firewire(FW400?)?:?

Bijdrager
    Esquare
    ”ipodtouch”

ik denk dat ik voor €9,00 niet een hele grote miskoop heb, als het niet werkt.

Ik denk dat ze een heleboel kabeltjes gaan verkopen. En ik weet zeker dat dat stuk voor stuk miskopen zijn. 8)

Bijdrager
    sven-

Fantastisch! Weer de lay-out naar de filistijnen:(

Bijdrager
    f.zijlstra

er bestaan wel iets als usb-streaming op camera’s maar werkt inderdaad niet lekker
    DV-out oftewel firewire heb je echt nodig om video te exporteren… mocht je dat niet hebben,
    zal je via je AV-out ( de tulpstekkers) op een extern videoingang moeten pluggen..
    Miglia TV MAX + is daar een voorbeeld van, die gebruik ik om mijn oude hi-8 cassettes om te zetten naar DVD.
    hoe dan ook succes

Frank :apple:

Bijdrager
    Rmvis
    ”Demon

Is 4 pins Firewire niet een andere aansluiting dan reguliere Firewire(FW400?)?:?

Het is ook volgens de firewire 400 standaard, deze wordt alleen veel al op windows laptops en camcorders gebruikt van wegen het formaat.

het zelfde met usb en mini usb

Bijdrager
    deSpaanseRente

Tja, dat wordt dan nog een extra omzetter van 4 pins naar 6 pins, zo’n probleem zal dat toch wel niet geven?

Bijdrager
    janze

Ik ben nu wel heeeeel erg benieuwd of ’t gaat werken, ik geloof er namelijk helemaal niks van… :?

Wat betreft het verhaal van de 4-pins Firewire. Die gaat juist in de aansluiting van de camera, neem ik aan?

Bijdrager
    KarelWillem

Zullen we een poultje doen?

Wie denkt dat het werkt en wie denkt dat het niet werkt?

Ik denk dat het NIET werkt.

Waarom wordt er dan zo’n issue gemaakt van ontbrekende FireWire poorten als je op zo’n simpele manier – voor 7 euro – je FireWire spullen aan je Mac kunt hangen?

Bijdrager
    Esquare
    ”KarelWillem”

Ik denk dat het NIET werkt.

Idem.

Bijdrager
    KarelWillem

En als het wel werkt, weten we waarom Apple gelijk heeft met het weglaten van de FireWire poorten op de MacBook en alle toekomstige Mac’s

:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Werkt vast even goed als deze HDMI to Component Video+Audio AV Cable die iemand laatst wilde gaan bestellen.

Bijdrager
    Marius1976
    ”Lord_spianoman”

Tja, dat wordt dan nog een extra omzetter van 4 pins naar 6 pins, zo’n probleem zal dat toch wel niet geven?

Dat hoeft toch niet lijkt me? Stel dat die kabel werkt dan is 4 pins genoeg, omdat de DV aansluiting ook maar 4 pins is.

@TS
    Overigens kan het volgens mij niet werken, omdat USB met ‘losse’ drivers werkt, en Firewire direct werkt.

Hoe dan ook zal je MacBook dus moeten weten dat hij naar de USB poort moet ‘luisteren’ en zolang daar niets voor drivers of wat dan ook geinstalleerd wordt, vrees ik dat dat niet gaat werken.

Maar goed. Zoals gezegd: iedereen is reuze benieuwd.

Marius

p.s. w.b. die Yagooda. Het is een prima leverancier, houdt zich keurig aan afspraken, verzendt snel en verpakt prima. MAAR… de spullen die hij levert zijn van een erbarmelijk slechte kwaliteit. Althans dat is mijn mening.

Bijdrager
    luc306

Ik sluit me bij Karel Willem aan dat het niet gaat werken.

Bespeur wel nieuwe markt. Neem een stuk kabel en zet er wat verschillende stekkers op geef het een naam, niet te hoog prijzen. Mensen kopen het wel werkt niet nou pech gehad. Zo wil ik ook wel 1000 of meer kabeltjes verkopen voor 9 euro.

Bijdrager
    ipodtouch

oké ik ga een poll starten.

Bijdrager
    MouseMighty

Pas dan gelijk even die enoooooorme lange link in je berciht op pagina 1 aan. Hele forum uit zijn voegen op mijn scherm man! :P

Bijdrager
    tommy666

Poll is niet eens nodig,het antwoord is simpel: Dit gaat NIET werken,tenzij met zo’n hele dure omzetter en dan zou ik er nog niet op vertrouwen. FireWire en USB zijn twee compleet verschillende protocollen,die niet verenigbaar zijn met mekaar. Elke poging om deze zonder omzetter te koppelen zal dus grandioos falen. Wat je hier eigenlijk probeert is een dieselmotor te laten lopen op benzine, dat zal ook niet werken zonder eerst wat te sleutelen.

Bijdrager
    ipodtouch

http://www.4allclients.nl/?action=4&id=362160

En zou deze werken? Ik wil het eigenlijk alleen voor mijn camera gebruiken.

Bijdrager
    1234

ik heb zelf een triple interface Lacie schijf.
    Misschien kun je de schijf met USB verbinden aan je computer en de camera met FW aan je schijf.

Ik weet dat hij schijven kan doorlinken, misschien ook een camera?

EDIT: Sterker nog, uit topic hieronder

”Barabas2005″

Ja, de FW apparaten kun je in een daisy chain aansluiten. Je kunt dus de overgebleven poorten op de LaCie weer gebruiken om andere harde schijven of camera’s op aan te sluiten (of de CD).

Of je de LaCie als een echte hub kunt beschouwen betwijfel ik echter (hubs zorgen volgens mij ook voor de stroomvoorziening, en dat doet de LaCie niet). Maar de CD erop aansluiten gaat prima.

Topic:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136653

Bijdrager
    Esquare

Ook dat geldt alleen voor Firewire-naar-Firewire of USB-naar-USB. Je kunt dus niet je LaCie met USB aan de MacBook hangen en dan de Firewire-camera aan de LaCie. Ja, dat kan wel, maar het werkt niet.:)

Moderator
    Poezenbeest

Hmz… heb hier een Iomega Ultramax, ook met FW400, FW800 en USB2… zelfs tussen FW400 en FW800 wordt er niet gebrugt… Net ook eens geprobeerd of het naar USB wel gaat werken, maar zoals verwacht… niet…

De beste converter voor dit probleem is waarschijnlijk gewoon een computer, als in een MacMini of zoiets…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.