-
Q:
USB-FireWire kable
Hallo,
Ik zoek een USB – Firwire kabel zodat ik mijn Macbook met mijn video camera kan verbinden.
Ik heb goed op Google gezocht, en heb niks kunnen vinden.
Sommige mensen beweren dat het wel kan en andere niet.Alvast bedankt voor het helpen!
Ja, die is er:
http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-300008044.htmlHet is alleen:
A: duur
B: niet werkend op een MacThnx! @KarelWillem
Ja ik weet het niet, maar het kan dus wel.
Ik ga nog even verder kijken!Found it:~!!!
http://tinyurl.com/666yes[code:1:206b73dd85]Link korter gemaakt
Tommy666[/code:1:206b73dd85]http://www.tradekantoor.eu/shop/default.asp?mod=2&cat_id=144&product_id=330111
Dit lijkt mij wel een betrouwbare winkel, ik denk dat ik voor €9,00 niet een hele grote miskoop heb, als het niet werkt.
er bestaan wel iets als usb-streaming op camera’s maar werkt inderdaad niet lekker
DV-out oftewel firewire heb je echt nodig om video te exporteren… mocht je dat niet hebben,
zal je via je AV-out ( de tulpstekkers) op een extern videoingang moeten pluggen..
Miglia TV MAX + is daar een voorbeeld van, die gebruik ik om mijn oude hi-8 cassettes om te zetten naar DVD.
hoe dan ook succesFrank :apple:
Zullen we een poultje doen?
Wie denkt dat het werkt en wie denkt dat het niet werkt?
Ik denk dat het NIET werkt.
Waarom wordt er dan zo’n issue gemaakt van ontbrekende FireWire poorten als je op zo’n simpele manier – voor 7 euro – je FireWire spullen aan je Mac kunt hangen?
Werkt vast even goed als deze HDMI to Component Video+Audio AV Cable die iemand laatst wilde gaan bestellen.
”Lord_spianoman”Tja, dat wordt dan nog een extra omzetter van 4 pins naar 6 pins, zo’n probleem zal dat toch wel niet geven?
Dat hoeft toch niet lijkt me? Stel dat die kabel werkt dan is 4 pins genoeg, omdat de DV aansluiting ook maar 4 pins is.
@TS
Overigens kan het volgens mij niet werken, omdat USB met ‘losse’ drivers werkt, en Firewire direct werkt.Hoe dan ook zal je MacBook dus moeten weten dat hij naar de USB poort moet ‘luisteren’ en zolang daar niets voor drivers of wat dan ook geinstalleerd wordt, vrees ik dat dat niet gaat werken.
Maar goed. Zoals gezegd: iedereen is reuze benieuwd.
Marius
p.s. w.b. die Yagooda. Het is een prima leverancier, houdt zich keurig aan afspraken, verzendt snel en verpakt prima. MAAR… de spullen die hij levert zijn van een erbarmelijk slechte kwaliteit. Althans dat is mijn mening.
Ik sluit me bij Karel Willem aan dat het niet gaat werken.
Bespeur wel nieuwe markt. Neem een stuk kabel en zet er wat verschillende stekkers op geef het een naam, niet te hoog prijzen. Mensen kopen het wel werkt niet nou pech gehad. Zo wil ik ook wel 1000 of meer kabeltjes verkopen voor 9 euro.
Poll is niet eens nodig,het antwoord is simpel: Dit gaat NIET werken,tenzij met zo’n hele dure omzetter en dan zou ik er nog niet op vertrouwen. FireWire en USB zijn twee compleet verschillende protocollen,die niet verenigbaar zijn met mekaar. Elke poging om deze zonder omzetter te koppelen zal dus grandioos falen. Wat je hier eigenlijk probeert is een dieselmotor te laten lopen op benzine, dat zal ook niet werken zonder eerst wat te sleutelen.
http://www.4allclients.nl/?action=4&id=362160
En zou deze werken? Ik wil het eigenlijk alleen voor mijn camera gebruiken.
ik heb zelf een triple interface Lacie schijf.
Misschien kun je de schijf met USB verbinden aan je computer en de camera met FW aan je schijf.Ik weet dat hij schijven kan doorlinken, misschien ook een camera?
EDIT: Sterker nog, uit topic hieronder
”Barabas2005″Ja, de FW apparaten kun je in een daisy chain aansluiten. Je kunt dus de overgebleven poorten op de LaCie weer gebruiken om andere harde schijven of camera’s op aan te sluiten (of de CD).
Of je de LaCie als een echte hub kunt beschouwen betwijfel ik echter (hubs zorgen volgens mij ook voor de stroomvoorziening, en dat doet de LaCie niet). Maar de CD erop aansluiten gaat prima.
Hmz… heb hier een Iomega Ultramax, ook met FW400, FW800 en USB2… zelfs tussen FW400 en FW800 wordt er niet gebrugt… Net ook eens geprobeerd of het naar USB wel gaat werken, maar zoals verwacht… niet…
De beste converter voor dit probleem is waarschijnlijk gewoon een computer, als in een MacMini of zoiets…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.