8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    naaTb

USB (extern) toetsenbord werkt niet meer

Hi All!

Ik heb een Macbook gekoppeld aan een Apple Cinema Display. Aan de Macbook hangt altijd een usb toetsenbord. Echter toen ik vanmorgen mijn laptop even meenam en dus het toetsenbord loskoppelde wil nu niet meer werken.

Ik heb het toetsenbord aan een andere computer gehangen om te checken of de bekabeling nog goed werkt, dit is allemaal prima in orde. Heb al een aantal keren herstart, software update gedaan… Wat kan er mis zijn?

Bijdrager
    iDEOwen

Probeer eens een SMC reset:

https://support.apple.com/en-gb/HT201295

Bijdrager
    naaTb

Dat heeft gewerkt! Dankjewel!

Bijdrager
    naaTb

Helaas blijft het probleem zich voordoen…

Gisteren moest ik mijn MacBook weer meenemen (en dus loskoppelen) en nu hetzelfde probleem… Een SMC reset dit keer lijkt niet meer te werken.

Bijdrager
    naaTb

Niemand met een ander idee? Het probleem blijft zich voordoen. Het is nu lange tijd goed gegaan. maar vanochtend werkt het toetsenbord weer niet. Het lijkt of dat deze USB poort zichzelf soms blokkeert?

Moderator
    Night

Wordt het toetsenbord op dat moment wel gezien door de Mac?

optie toets + klik op Apple menu > Systeeminformatie > USB > Keyboard (-hub > Keyboard)

Bijdrager
    naaTb

Nee, zo te zien niet…

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  naaTb.

Bijdrager
    Melle

Ik ken het probleem en het is een van de mysteries op het internet. Het is onbegrijpelijk, maar heeft te maken met combinatie laptop en Apple cinema display.

Gelukkig is er een workaround die in 90% van de gevallen goed werkt, en het is ook een rare oplossing.

Je moet tussen je toetsenbord en je Apple display een verleng USB kabeltje steken (wat je normaal meekrijgt bij toetsenbord, allez vroeger toch)

Raar, maar waar. Je zal zien dat het werkt.

Je kan er ook heel wat over lezen via Google. Maar het blijft een mysterie en zeker ook al waarom dat verlengkabeltje werkt.

(Probeer trouwens verschillende verlengkabels, als het niet onmiddellijk werkt… sommige helpen, andere niet)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.