3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

USB disks ellende, wat kan ik nog meer proberen?

Aan mijn G5 dual PPC Pro hangen al een hele tijd een aantal 500G USB schijven. Helaas heb ik me ooit laten verleiden door de aanbiedingen en heb geen Firewire’s gekocht… Maar dat terzijde.
    Sinds een week of wat begonnen de disks wat moeilijk te doen. Sommige wilden niet meer mounten, of deden het alleen nog maar op USB1-snelheid. In het systeemprofiel werden deze USB poorten dan ook opeens als lagere-snelheidspoorten gezien. Ik dacht dat mijn USB poorten het hebben begeven en heb een Belkin 5 poorts kaart geïnstalleerd om van het gelazer af te zijn. Helaas, het gelazer gaat door. Sommige disks mounten, andere totaal niet, ze mounten weer wel op m’n MacBook. Ik begrijp niet wat er aan de hand is.
    Ik heb de PRAM gereset, ik heb de Mac opengemaakt en de PMU of hoe heet dat knopje ingedrukt (volgens de aanwijzingen van de apple site), ik heb de Mac en drives een nacht lang uitgehad, met stroom eraf. Maar nog steeds, soms mounten ze, meestal niet. Ik heb ook maar es Applejack een deep clean laten uitvoeren (dat lijkt een beetje te helpen, voor een tijdje).

Ik heb nu geen flauw idee meer wat nog meer te proberen.

Systeem:
    PPC dual 1.8 OSX 10.5.5 1,5G RAM.
    2x USB disk Iomega MDHD500, 500G groot
    2x USB disk PX1394E-3G50, 500G groot

Dank alvast voor suggesties.

Bijdrager
    Jan van der Meulen

Heb je soms per ongeluk oude USB1 randapparatuur aan je USB-hub hangen? Zo ja dan is de snelheid van de hub daardoor die van USB1 (ongeacht of de hub zelf USB2 is. Tis maar een hint

Bijdrager
    Sarcas

@Jan
    Nee, er hangt niets anders aan, en ik heb verder geen externe hub aangesloten. Ik heb nu gevonden dat één van de iomega’s altijd als usb1 rapporteerd, dus die al wel kaduuk zijn. En één Toshiba (m’n Timemachine-schijf) lijkt ‘gewoon’ stuk te zijn. Misschien gewoon een erg ongelukkig toeval…?

Ik ga een nieuw kastje kopen voor die iomega, en kijken of deze het dan wel doet…

Groet,
    David

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.