6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vinyl

USB disk wordt niet herkend

Ik heb van een vriend een USB disk naast me liggen. Als je deze op zijn iMac en op de mijne aansluit ziet Mac OS de drive niet. Kan hem nergens terugvinden.

Zodra ik VMWare start en het onder Windows XP probeer, ziet Windows de drive wel!

Het is een behuizing van 3,25 inch met daarin een 500Gig schijf. De behuizing heeft een eigen voeding en sluit je via USB aan. Op site van de fabrikant is ook een driver te vinden voor een oudere versie van de behuizing, ook met deze geinstalleerd gebeurt er niets..

Mac OS versie is 10.5.5

Iemand enig idee waarom dit onder Mac OS niet werkt?

Bijdrager
    Nick Nack

Kijk eens bij schijfhulpprogramma, of hij daar bij staat.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb dit pas gelden ook met een USB stick van een klant gehad, Schijfhulpprogramma zag hem wel.
    Ergens (weet niet meer waar op) op geklikt en toen werd hij wel gemount.

Gisteren avond sluit ik mijn USB schijfje (2,5Inch zonder voeding) op de spiksplinternieuwe Imac van mijn
    moeder aan, daar werd hij ook niet gemount.
    Bij het Schijfhulpprogramma zag ik hem niet bij staan.
    Sluit ik dit schijfje aan op het werk of thuis mount hij wel, misschien zelfde probleem?

Bijdrager
    Oppie

Lijkt me toch een beetje een NTFS-formatterings probleem, ondanks dat deze wel leesbaar zou moeten zijn op een Mac.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik weet niet hoe het schijfje van Vinyl is geformatteerd, maar die van mijn is “Mac OS Uitgebreid (journaled)”
    Die van mijn hoeft niet aan een win bak aangesloten worden, aangezien Windows een uitstervende ras is 8)

(Vinyl, ik wil niet jou topic kapen, we hebben alleen zelfde probleem, misschien kunnen we dat in dit topic delen)

Bijdrager
    vinyl

Helaas leek mijn probleem met de behuizing te maken te hebben uiteindelijk. Ondanks dat de doos vermeldt dat hij voor MacOS geschikt is kreeg ik deze op 2 iMac en mijn mac mini niet aan de praat.. Onder Windows XP en Windows Vista wel.

De driver die aangeboden wordt op de site is voor een oudere versie van de behuizing, en werkt niet voor de gene die ik hier heb. Het gaat om de CoolerMaster X Craft 350..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.