4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ian L

USB Disk disconnect?

Beste,

Ik heb helaas het volgende probleem.

Ik heb een iMac core2duo 2.66 met 4 GB ram. Ik draai zowel Leopard als Windows Vista waarbij ik een Freecom USB hd gebruik met 2 partities. 1 Voor Windows programma’s te instaleren en de anderen als fat32 voor het uitwisselen van bestanden. Dit werkte tot kort perfect

Maar nu heb ik een Lacie disk bij gekocht en vanaf dat moment disconnect de Freecom schijf regel matig waarbij deze soms wel weer connect. De tijd van opstarten van de mac tot de disconnect verschild. Afgelopen nacht is het niet gebeurd terwijl eergister het al binnen 5 min 2 keer gebeurde. Net was hij ook al weer weg. Ik moet de schijf los koppelen en dan werkt deze weer.

Ik heb natuurlijk op internet gezocht en hieronder wat ik gevonden heb zonder oplossing.

Freecom heeft geen eigen stroom en zit direct aan de iMac. De Lacie heeft wel eigen stroom en zit via een USB hub aan de iMac. Het kan dus niet zo zijn dat de USB poort ineens teweinig stroom heeft voor de Freecom.

Advies was ook om de Freecom niet te laten backupen door Timemachine. Nu staat er niet veel belangrijke info op dus heb ik deze uitgesloten van Timemachine maar helaas mocht dit niet baten.

Bij anderen waar het ook gebeurde was de schijf stuk. Helaas (of gelukkig) is dat bij mij niet zo. Onder windows heb ik er geen last van. Tevens als de Freecom aan de powerbook aansluit gebeurd het ook niet.

Er was iemand die last had vanwege de schijfformaat. Na een format van de schijf deed deze het weer en hij had een programma geinstaleerd om NTFS te kunnen schrijven.
    Formateren gaf geen verschil en ik heb geen programma voor NTFS te schrijven.

Ik ga kijken of ik de Freecom hd open krijg en dat er misschien een draadje los zit daarbinnen. Hoewel dan zou ik er op mijn powerbook ook last van moeten hebben.

Dus als iemand kan helpen.

Bijdrager
    Ree

Mijn oog viel hierop;

Maar nu heb ik een Lacie disk bij gekocht en vanaf dat moment disconnect de Freecom schijf regelmatig

en dan deze

Maar nu heb ik een Lacie disk bij gekocht en vanaf dat moment disconnect de Freecom schijf regel matig

ik zou zeggen, haal de Lacie schijf los en kijk hoe het dan gaat, ik heb het sterke vermoeden dat je Lacie onder osx de boel vern****t

Heb je software geinstalleerd onder osx voor je Lacie? o ja; verwijder die software en kijk hoe het dan gaat.

een los draadje zou wel heeeeel toevallig zijn….

Bijdrager
    Ian L

Ik heb geen software van lacie geinstalleerd. Ik had de schijf gelijk geformateerd de eerste keer aansluiten.

Wel vaag want ik had ook 2 Lacie firewire disk en toen ging het wel goed met de Freecom.

Na het open maken en alles weer goed vast gezet te hebben in de Freecom is er geen disconnectie geweest. Dus kijk ik het nog aan.

Voorlopig is het over.

Bijdrager
    Ian L

Helaas
    Nu een aantal dagen verder en de Freecom disconnect nog steeds ook als de Lacie niet is aangesloten.

Heeft iemand nog een idee?
    Ik heb eigenlijk geen zin om Leopard opnieuw erop te zetten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.