7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    olga.p2000

USB device voor analoge video

Ik heb een USB stick voor het opnemen van analoge video, zoals Roxio Easy VHS to DVD, alleen een totaal onbekend merk. Echter die is alleen voor windows. Zou die ook met mac werken? Het is USB… die geeft gewoon het beeld door… of zie ik het te simpel?
    Ik dacht dat probleem vooral aan softwarekant lag. Die is echt alleen voor windows…
    Ik heb dus geen software. Ik wil die best kopen. Het liefst wil ik eerst uitproberen voordat ik ga betalen. Kan iemand een advies geven?

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    KarelWillem

Videoglide is de software die vaak oplossing biedt.

http://www.echofx.com/videoglide.html

Maar voor dat geld koop je ook een compleet setje dat wel direct onder OS X werkt.

Bijdrager
    olga.p2000

Dank je! Beide!

Punt is,ik heb al zo’n dingetje en zou heel graag het aan de praat krijgen. Een compleet setje is nogal prijzig… BlackMagic kost rond 150 Euro, Elgato video Capture 100 Euro…. goedkoopste is Roxio Easy VHS to DVD (rond 60 Euro). Welke is een goede?

Ik ga eerst videogilde uitproberen… Als dat werkt, ben ik klaar!:-)

Bijdrager
    olga.p2000

Nope, niet gelukt… helaas

Plan B. Roxio, BlackMagic of Elgato? Wie heeft ervaringen mee, niet alleen hardware, maar ook software…. soms wordt er lite versies geleverd en die zijn verschrikkelijk en je moet nog best veel bijbetalen om software fatsoenlijk te kunnen gebruiken.

Ik zou graag willen om er stukjes uit de video wegsnijden, eventueel simpele titels geven… niks fancy.. Wellicht handig in verschillende formaten te kunnen opslaan.

Bijdrager
    BenDover

Om op te nemen kun je deze gebruiken:
    http://www.blokker.nl/nl/blknl/ion-video2pc

Bewerken in iMovie o.i.d.

Bijdrager
    olga.p2000

Dank je! Cool! Dat is inderdaad een budget oplossing. Besteld.
    Zowel Roxio als Elgato hebben alleen composite aansluitingen. Deze ION ook, dus liever dan ION. Op zich voor mijn beperkte behoeftes moet voldoende zijn.

Wellicht in de loop van tijd zal ik naar BlackMagic overschakelen. BlackMagic is de duurste pakket, maar heeft ook component aansluitingen en software geloof ik ook mag wezen. Maar voor nu is het niet haalbaar. Best prijzig.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.