21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

USB-C verwachtingen

Wat denken jullie, wordt USB-C de standaard poort in alle Macs of is dit alleen een hip MacBook dingetje en zo ja kunnen de volgende gen. Air en mogelijk Pro al USB-C bevatten of komt dat weer te snel voor deze machines.

Eén USB-C poort in de MacBook vind ik wel weinig overigens, als je de computer aan het laden bent kun je dus niets insteken, er moeten dus minimaal 2 of 3 van dat soort poortjes komen. Al denk ik ook wel dat wij richting de toekomst steeds minder randapparatuur gaan insteken. Op dit moment gebruik ik eigenlijk alleen nog USB om een iPhone/iPad en mijn draadloze oortjes op te laden die op het bureau liggen. Externe HD’s is ook wel langzaam aan een beetje aan het uitsterven dus 2 a 3 poortjes gaat zeker voldoende zijn.

Bijdrager
    optizien

Ik denk wel dat USB-C een grote speler gaat worden en toevalligerwijs heb ik een Apple Mac 27″ in bestelling staan en de
    verwachte uitleverdatum zal mogelijk 24 maart zijn !!

Dit zou er op kunnen duiden dat bij Apple’s event van volgend maandag
    dit nog wel eens een item zou kunnen worden !!! Ik wacht af…..

Bijdrager
    Shmoo

Maar de iMacs krijgen 100% zeker geen update/upgrade. Dat kunnen ze niet maken richting alle mensen die de afgelopen 3 maanden zo’n nieuwe 5K machine hebben gekocht.

Er zijn zelf zo weinig geruchten over nieuwe MacBooks welke allemaal precies een jaar oud zijn dat ik mij afvraag of Apple deze machines niet ook gewoon ongeveer 100 dagen verder duwt richting het WWDC.

Geblokkeerd
    Anoniem

Usain’s voorspellingen voor apple event maart 2016:

– Tim verteld over de nieuwe campus.
    – Tim gaat eerst vertellen dat ze tering veel geld hebben binnengehaald en tering veel iPhones hebben verkocht.
    – Tim gaat vertellen hoe belangrijk Apple wel niet is voor onze samenleving, hier komt hij met een dom filmpje over onderwijs, sport of iets in een ziekenhuis.
    – Slap verhaal over de MacBook. Super dun, super innovatief blah blah blah BOOM SPEC BUMP!! AND NOW FOR $1199,-
    – Nu verwacht ik een mode trutje op het podium die gaat vertellen over hoeveel swag de Apple Watch heeft. Vervolgens kondigt ze miljoen nieuwe bandjes aan.
    – Tim weer op het podium over hoe geweldig de iPad pro is en dat Apple het voor elkaar heeft gekregen om al die brute kracht nu ook in de 9,7 inch iPad heeft gestopt.
    – Einde presentatie, misschien nog wat muziek van U2.

Nieuwe macs komen pas op WWDC.

Bijdrager
    Maikelw

Wel, mn lumia heeft usb-c en t werkt goed. Makkelijk doordat het niet uitmaakt welke kant boven zit, en t is erg snel. Ik denk dat t best wel eens een grote speler kan worden, althans ik zie de voordelen er wel van.

Bijdrager
    Soulshaker
    Usain op 13 maart 2016

– Tim gaat eerst vertellen dat ze tering veel geld hebben binnengehaald en tering veel iPhones hebben verkocht.
    – Tim gaat vertellen hoe belangrijk Apple wel niet is voor onze samenleving, hier komt hij met een dom filmpje over onderwijs, sport of iets in een ziekenhuis.
    – Slap verhaal over de MacBook. Super dun, super innovatief blah blah blah BOOM SPEC BUMP!! AND NOW FOR $1199,-
    – Nu verwacht ik een mode trutje op het podium die gaat vertellen over hoeveel swag de Apple Watch heeft. Vervolgens kondigt ze miljoen nieuwe bandjes aan.
    – Tim weer op het podium over hoe geweldig de iPad pro is en dat Apple het voor elkaar heeft gekregen om al die brute kracht nu ook in de 9,7 inch iPad heeft gestopt.

Je vergeet nog de raaskalderij van Jony Ive . En de nieuwe iphone 5SCESDEG , de budget iphone voor maar 599,95 €:-P

Bijdrager
    Shmoo

En je vergeet nog het stukje waar Tim gaat vertellen hoe belangrijk Apple privacy vindt. En dat ze dit hele FBI gebeuren voor ons doen omdat wij de beste klanten ter wereld zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Dat hoop ik niet maar daar lijkt het wel op omdat er nog helemaal niets qua geruchten online staat.

De Retina MacBook kan qua specs alleen een processor-upgrade (SkyLake) krijgen, de rest van de specs in die machine zijn meer dan voldoende. 8GB RAM en 256GB Flash, er zijn machines met minder.
    Dus alleen daarom al ben ik beng dat er geen upgrade komt voor die machine of er moet ook al een 14″ model bijkomen zodat het allemaal iets meer show heeft.

Bijdrager
    TheBigZ
    Shmoo op 13 maart 2016

Wat denken jullie, wordt USB-C de standaard poort in alle Macs ?

Ja, dat denk ik.

http://www.trustedreviews.com/opinions/usb-type-c-everything-you-need-to-know

Bijdrager
    GoeieDag
    Soulshaker op 13 maart 2016
    Usain op 13 maart 2016

Je vergeet nog de raaskalderij van Jony Ive . En de nieuwe iphone 5SCESDEG , de budget iphone voor maar 599,95 €:-P

Gaan jullie toch gewoon naar ‘As The World Turns’ of zo kijken.
    Alleen jammer dat je dan achteraf ook nog eens niet kunt gaan zeiken!:evil:

Bijdrager
    Shmoo

Zeiken kunnen wij als de beste daar hebben wij geen Apple event voor nodig. Maar ik ga meestal op de dag van het event iets anders doen, helemaal niets met de computer zodat ik geen spoilers tegenkom. Later rond 11 of 12 uur kijk ik het event dan rustig op mijn gemak terug zonder storingen en problemen met live streams.

De dag erna staat natuurlijk in het teken van iedereen bij Apple afmaken want ze kunnen er helemaal niets van.

Geblokkeerd
    Anoniem

Apple kennende vinden ze usb-c te suf klinken voor hun top mac lijn. thunderbolt 3 in elke Mac zou wel dope zijn.

Anoniem

Ik vond het relaas van Usain & Soulshaker redelijk “spot on”.

Na al die jaren is het gewoon ontzettend voorspelbaar geworden; een extreem strakke presentatie, verkoopcijfers / hoe ze de rest van de markt verslaan, alles is “awesome, amazing and great”, een nieuw ding, commercial met coole mensen die coole shit doen met hun coole spullen van Apple, de lijzige stem van Jony Ive en als afsluiter wat politiek correcte muziek van een bevriende muzikant.

Er zit gewoon sleet op de formule… dus tijd voor iets nieuws.

Bijdrager
    SolidCake

Dat hangt van de gebruiker af. Hoeveel functionaliteit heeft de gebruiker nodig? Thunderbolt 3 heeft een snelheid van 40 Gbps Vs. USB-C aka USB 3.1 Type C die een lagere snelheid heeft van 10 Gbps. Wil je snelheid of de kabel makkelijker aansluiten?
    EDIT:
    Als vervanger voor de standaard USB port vind ik overstappen naar het type C als standaard een erg voor de hand liggende keuze. Hopelijk vind Apple dat ook!

Bijdrager
    Melle

Ik geef zakje, Usain & Soulshaker toch ook wel grotendeels gelijk. Maar misschien volgen wij die events al veeeel te lang en kennen we de trukken, grillen en automatismen van Apple te goed, waardoor we niet meer tevreden kunnen zijn en een presentatie aanvoelt als kijken naar een Western van de jaren 80: outbollig en voorspelbaar, maar toch kijk je.

Ikzelf hoop op nieuwe cinema displays, nieuwe Mac pro en nieuwe macbook en nieuwe macbook pro…

Dusja – je moet heen helderziende zijn om te weten dat ik zowieso niet bediend zal worden door Timmeke.

En het is zo hatelijk omdat het puur commerciële keuzes zijn van hen. Alles begint met- hoe verdienen we het meeste geld…

En dat is jammer voor ons. En belachelijk goed voor Apple en zijn aandeelhouders…

Bijdrager
    GoeieDag

Melle, misschien wel het domste wat er is: weten dat je teleurgesteld wordt, er dan toch naar kijken en vervolgens heel hard je teleurstelling gaan ventileren.

En jij dacht dat Apple 15 jaar gelden geen “puur commerciële keuzes” maakte? Er alleen maar was om ons te plezieren?!

Bijdrager
    Melle

Hey goede dag, je bent op twee zaken eerder fout. II zal totaal niet teleurgesteld zijn. Hoe zou dat ook kunnen?
    En ten tweede – ik zal die teleurstelling dan ook niet ventileren… !
    Ik zal wel blijven zeggen dat ik vind dat het hatelijk is dat ze kiezen al jaren kiezen om die schermen niet up te graden, dat het nu echt wel tijd is voor een nieuwe Mac pro… Enzovoort.

En ik blijf zeker bij mijn mening dat de verkoopcijfers de keuze dicteren bij Apple vandaag, terwijl het volgend mij vroeger eerder was:

Laten we het beste product maken en dan komt het geld wel.
    Een groot verschil met nu.

Bijdrager
    GoeieDag

(Even een correctie: met het teleurgesteld zijn, bedoelde ik niet jou, maar eerdere reageerders.)

Bijdrager
    Melle

Dan is het goed ! ?

Bijdrager
    Jerry.w

USB-C is de nieuwe generatie USB, in tegenstelling tot bijvoorbeeld thunderbolt en firewire dat naast usb geïntroduceerd werd. Usb is de standaard sinds de eerste keer dat ik een computer gezien heb. Het lijkt mij hierom zeer logisch als USB-C volledig opgenomen zal worden in vrijwel alle toekomstige computer producten. Het zal alleen even duren voordat de overgang volledig zal zijn omdat huidige usb apparaten niet compatible zijn met USB-C, in tegenstelling tot usb 1 2 en 3 die allemaal backwards compatible waren. Ik hoop alleen niet dat apple meer van die bizarre dingen gaat doen zoals ze deden met de 2 aansluitingen tellende macbook (headphones en 1 usb-c poort) anders ben ik gauw klaar met het merk. Ik hou absoluut niet van verloopstukken (die belachelijk duur zijn) om mijn alledaagse randapparatuur aan te sluiten op een laptop van 1 a 2 duizend euro.

Bijdrager
    mjsmit

Omdat ik een Windows laptop niet kan aansluiten op mijn mooie thunderbolt scherm, zie ik nu meer toekomst in USB C , wat wel compatibel is met meerdere platforms

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.