13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    vwees

USB-C verloop in verloopstukje

Beetje ingewikkelde vraag om te beschrijven maar ik waag een poging:

Ten eerste waarover het gaat: de nieuwe MacBook Pro, 2016 model zonder Touch Bar, welke USB-C aansluitingen heeft.

Ik heb een verloopstukje van mn oude MacBook van thunderbolt naar VGA. Als ik een USB-C adapter koop van USB-C naar Thunderbolt, kan ik dan mn oude verloopstukje thunderbolt – VGA daar weer op aansluiten? Werkt dat?

Dus:
    (USB-C – Thunderbolt) – (Thunderbolt – VGA)
    Iemand hier ervaring mee of meer weet?

Bijdrager
    TheBigZ

Heeft je monitor nog andere ingangen dan VGA?

Misschien is een directe adapter goedkoper.
    http://www.allekabels.nl/usb-c-kabel/11518/1371830/usb-c-naar-vga-adapter.html

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, dat kan niet omdat je twee “stekkers” niet in aelkaar kunt steken. Er bestaat wel USB-C – VGA.

Bijdrager
    vwees

Thanks! Jammer dat het niet kan

Bijdrager
    vwees

Nu moet je weer allerlei nieuwe verloopstukjes kopen bovenop de dure prijs voor de MBP…

Bijdrager
    TheBigZ

Heeft je monitor nog andere ingangen dan VGA?

Bijdrager
    Ree
    Shyos op 04 december 2016

Nee, dat kan niet omdat je twee “stekkers” niet in aelkaar kunt steken. Er bestaat wel USB-C – VGA.

Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, we praten immers niet over een aansluitkabel met aan beide kanten een stekker, maar over adapters, met andere woorden; usb-c stekker naar thunderbolt socket
    daarin dan een thunderbolt stekker naar VGA “socket”
    daar dan een vga kabel op

De enige reden die ik kan verzinnen dat het niet zou werken is als het actief geblokkeert wordt in de software in de adapters.

Bijdrager
    vwees

TheBigZ: Helaas, alleen een power ingang en VGA

Ree: Zou mooi zijn als het zou kunnen. Ga volgende week naar een Apple Store, zal het daar even navragen. Thanks in ieder geval!

Bijdrager
    iKweethetbeter
    vwees op 04 december 2016

Nu moet je weer allerlei nieuwe verloopstukjes kopen bovenop de dure prijs voor de MBP…

Dat wist je van tevoren…

Geblokkeerd
    Anoniem

deze is prima voor je: http://www.apple.com/shop/product/MJ1L2AM/A/usb-c-vga-multiport-adapter
    heeft ook usb erbij dus je kunt vooruit;)

Bijdrager
    vwees

Nog niet gekocht hoor:-)
    Beetje internaliseren

Bijdrager
    vwees

Bij de Apple Store geweest, het moet in principe kunnen.

Daarnaast nog een vraagje:
    Kan je via een hub meerdere dingen tegelijk aansluiten? Met name: kan de USB-C poort van de nieuwe MBP dat aan? Dus kan je via één hub over 1 USB C poort: opladen, en tegelijkertijd over dezelfde poort een USB’tje aansluiten?

Dus:
    1 USB C poort –> opladen (USB-C) en VGA kabel. (tegelijkertijd)? Kan dat?

Geblokkeerd
    Anoniem

Dit kan zonder problemen zoals dit ook kan met de Macbook 12″.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.