8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    stefsegers

USB-C Beeldscherm Mojave

hey allen, ik heb een MBP 2016 en een LG 43″ USB-C scherm. Nu na de installatie van Mojave krijg ik het 2e scherm niet werkend meer via een USB-C kabel.

Ik heb de SMC/NVRAM reset al gedaan en nog steeds niet.

Het gekke is dat het scherm wel de laptop als lader gebruikt, maar beeld krijg ik niet (meer).

Meer mensen met deze problemen? Beter nog een oplossing?

Bijdrager
    McMeller

Hierin zijn twee smaken denkbaar. De eerste is dat de USB-C-aansluiting als beeldschermaansluiting werkt. De tweede is dat dit scherm gebruikmaakt van DisplayLink, en dan heb je voor Mojave inderdaad een nieuwe driver nodig, die je kunt downloaden op http://www.displaylink.com.

En zie daar een nadeeltje van een universele aansluiting.:-)

Bijdrager
    stefsegers

Dank je wel voor je reactie!

Het gaat om dit scherm

https://www.lg.com/nl/monitoren/lg-43UD79-B

Ik heb voorheen dmv een USB-C (thunderbolt 3) kabel altijd kunnen werken. Dus laptop dicht klappen en de monitor als hoofdscherm gebruiken.

Heb ik dan alsnog zulke drivers nodig?

Bijdrager
    McMeller

Je zou het niet zeggen, als je de eigenschappen leest.

Laat ik het anders stellen, had je eerder DisplayLink nodig? Gezien je reactie, waarschijnlijk niet?

Bijdrager
    stefsegers

nop, nooit nodig gehad… was gewoon aansluiten en gaan!

Bijdrager
    stefsegers

dit staat ook duidelijk omschreven op de website

43UD79 ondersteunt de 4K/60Hz-verbinding via HDMI, DisplayPort en USB Type-C™ (DP Alt Mode). Met behulp van de 4K/60Hz connectiviteit kunnen gebruikers genieten van realistische en naadloze gamingbeelden aangestuurd door 42,5 inch UHD 4K.

Bijdrager
    McMeller

Sorry, ik was even afgehaakt. Ik zou eerlijk gezegd gewoon informeren bij LG. Ik sluit me erbij aan dat het ‘gewoon zou moeten werken’.

Bijdrager
    stefsegers

Ga ik idd ff doen… inmiddels een USB-c naar dp kabel aangeschaft en die werkt weer wel

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.