7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    lordoftheflatbush

USB-C adaptor compatibiliteit

Heb nu een aantal weken mij 13 inch MBP met touchbar. En ervaring met de adapters van/naar USB-C.
    Ik heb drie verschillende adaptors. Ook heb ik twee Magsafe breakaway kabels. Die laatste werkt echt niet goed omdat hij weigert op te laden. Ook de tweede (zelfde kabel) werkt niet goed. Jammer.
    Het gebruik van USB-2 op een USB-C aansluiting met een adaptor is geen pretje. Regelmatig werkt de aansluiting niet. Of geen stroom via USB. Of krijgt het apparaat wel stroom maar werkt de data uitwisseling niet goed. Omdat je geen alternatief hebt kan geen work-around bedenken.
    Ook de HDMI aansluiting naar een beamer werkt soms wel soms niet.
    Voor mij in een business omgeving niet werkbaar.

Bijdrager
    makasa

Zijn het kwaliteit merken of Chinees goedkoop spul

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Dank voor de waarschuwing! Is dus nog erger dan gedacht!

Bijdrager
    IGBA

Hier geen centje pijn – noch met USB2/3, noch met HDMI….

Moderator
    Night

Welke merken/types gebruik jij dan, @IGBA ?

Bijdrager
    Ganymedus

Met de originele adapters van Apple heb ik geen van bovenstaande klachten. Welk merk gebruik jij?

Bijdrager
    applefreakz

Goedemorgen,

Ik gebruik de Hama USB 3.0 Type-C Hub van C naar USB3 voor mijn Macbook pro 15″ 2016 model. Een drama… Als ik deze hub aansluit kan ik geen WiFi connectie meer maken. Hub eruit en draaien weer…

Iemand meer deze ervaring?
    Nog belangrijker welk merk USB-c naar USB3 hub gebruiken jullie? Ik heb bij de apple store Den Haag een verloop meegekregen welke perfect werkt alleen hadden ze geen hub. Helaas kreeg ik ook geen koopadvies mee en vergat erom te vragen…:-?

Jullie ervaringen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.