6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

usb-c adapter mini jack en logitech

Hi,

helaas een bosje nieuwe adapters nodig voor randapparatuur voor aanstaande nieuwe MBPro.

Gebruik ik met veel plezier een logitech MX muis met een kleine receiver. Ga tijdelijk maar met een USB-A USB-C adapter werken maar niet echt fijn idee met steeds in en uit tas, gebruik met en zonder muis aan tafel en op schoot.
    Logitech heeft ook een BT muis MX master 2S maar reviews zijn wisselend met OSX High Sierra. Iemand hier ervaringen?

Bijdrager
    TheBigZ

https://nl.hardware.info/nieuws/49908/owc-thunderbolt-3-dock-voor-macbook-pro-heeft-13-poorten

OWC introduceert een nieuwe Thunderbolt 3-dock voor de nieuwe MacBook Pro. Het dock bezit niet minder dan 13 poorten, biedt een bandbreedte tot 40 Gbit/s via een enkele Thunderbolt 3-kabel naar de MacBook Pro. Ook kan het dock de MacBook van prik voorzien. Het OWC Thunderbolt 3-dock biedt een scala aan connectiviteit. Ook kan het dock smartphones opladen, meerdere 4K-schermen verbinden en externe opslag via bijvoorbeeld FireWire aansluiten. In totaal bevat het dock 13 poorten:

– 2x Thunderbolt 3
    – 2x USB Type-C-poorten
    – 5x USB 3.0-poorten
    – FireWire 800
    – Gigabit ethernet
    – mini DisplayPort
    – SD-kaartlezer
    – Audio combopoort
    – S/PDIF

Er wordt een gratis 0,5 meter Thunderbolt 3 USB Type-C-kabel mee verstuurd.

https://eshop.macsales.com/shop/docks/owc-thunderbolt-3-dock

OWCTB3DK13PS $299 maar dan heb je ook wat.:-)

Alternatieven: https://www.laptopmag.com/articles/best-thunderbolt-3-docks

Bijdrager
    Hansi2124
    jebman op 25 november 2017

Hi,

helaas een bosje nieuwe adapters nodig voor randapparatuur voor aanstaande nieuwe MBPro. Gebruik naar alle tevredenheid een headset met minijack voor spraakherkenning.
    Hoe ga ik deze dmv een USB C koppelen? Kan ik elke USB-C mini jack gebruiken of zijn die alleen voor luisteren vanaf een android smartphone? Bij apple en bekende resellers geen adapters te vinden.

Lijkt mij vrij logisch. Die plug je toch in de daarvoor bestemde audio ingang die op de MBP aanwezig is?:-?

Bijdrager
    Oldekamp

En verder gebruik ik met veel plezier een logitech MX muis met een kleine receiver. Ga tijdelijk maar met een USB-A USB-C adapter werken maar niet echt fijn idee met steeds in en uit tas, gebruik met en zonder muis aan tafel en op schoot.
    Logitech heeft ook een BT muis MX master 2S maar reviews zijn wisselend met OSX High Sierra. Iemand hier ervaringen?

Ik gebruik de originele MX Master op een 2016 15″ Touch Bar. De ingebouwde Bluetooth verbinding van de MX Master werkt helaas niet perfect, iets waar ik nog altijd van baal. Met updates is het wel beter geworden, maar het gebruiken van de receiver geeft voor mij toch het beste resultaat.

De 2016/2017 Pro’s hebben naast de 4 stuks Thunderbolt 3 poorten ook nog een headphone-jack. Ik begrijp dus niet helemaal waarom je hiervoor een adapter zoekt.

Ik kan je overigens van harte de HyperDrive aanbevelen. Ik heb er eentje in gebruik sinds mijn nieuwe Macbook geleverd werd. Ik heb nog geen behoefte gehad aan andere adapters. De HyperDrive beschikt over 2 USB-A poorten (ik gebruik hiervan één voor de MX receiver), een SD-kaart slot, micro SD-kaart slot, één USB-C poort (5Gbps) en één Thunderbolt 3 poort (tevens de poort die wordt gebruikt voor het laden). Indien ik gebruik wil maken van Thunderbolt 3 tijdens het opladen, heb ik nog altijd 2 dedicated poorten aan de rechterzijde van de Macbook.

Bijdrager
    jebman
    Hansi2124 op 26 november 2017

Hi,

helaas een bosje nieuwe adapters nodig voor randapparatuur voor aanstaande nieuwe MBPro. Gebruik naar alle tevredenheid een headset met minijack voor spraakherkenning.
    Hoe ga ik deze dmv een USB C koppelen? Kan ik elke USB-C mini jack gebruiken of zijn die alleen voor luisteren vanaf een android smartphone? Bij apple en bekende resellers geen adapters te vinden.

Lijkt mij vrij logisch. Die plug je toch in de daarvoor bestemde audio ingang die op de MBP aanwezig is?:-?

inderdaad, had ik ook net ontdekt. Valt weer mee. Nu wel rechterkant ipv links. Je raakt gewend aan dingen he..

Mooie docks hebben jullie gevonden maar niet mobiel genoeg. Zit soms met muis naast de trackpad met laptop op schoot in de trein. Laptop gaat meerdere keren per dag op een andere plek aan en uit. Wil als het kan permanent die receiver verbonden hebben. Werk met een programma dat een 3 knops muis vereist en middelste knop is op geen enkele manier te simuleren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.