11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

usb bootable op macbook klaar maken voor windows xp ?

usb bootable op macbook klaar maken voor windows xp ?

ik wil op me macbook een usb stick bootable maken voor een netbook met windows xp software

iemand die weet hoe het moet,
    bij voorbaat dank

Bijdrager
    thomth

met unetbootin(google maar)

Bijdrager
    johnkeates

Als je een recente MacBook hebt wordt Windows XP niet meer ondersteund. Windows Vista of Windows 7 via USB stick installeren is trouwens een stuk sneller, stabieler en beter ondersteund.

Windows XP via USB stick installeren is met een simpel stappenplan mogelijk:

WinSetupFromUSB – Install Windows XP from USB Flash Drive

Daar heb je dan natuurlijk wel een Windows PC voor nodig, en dat was niet wat je zocht. Unetbootin kan inderdaad een ISO image op een USB stick bootable maken, het probleem is alleen dat Windows XP zonder modificaties de USB poorten reset tijdens opstarten, en daardoor niet verder kan starten (om dat de USB stick dan niet meer beschikbaar is).

Oplossing is om een USB CD drive te gebruiken, want die wordt door de BIOS geemuleerd, of anders gewoon een nieuwere versie van Windows gebruiken.

Inactief
    Anoniem

Hoi ik heb windows 7 bij me …

wil wel nu weten hoe het moet om de software verder te installeren… mvg

Bijdrager
    Ree

unetbootin maakt USB installeer van linux distro, werkt alleen op windows. Dat is niet wat gevraagd wordt.

Er is misschien een heel simpele oplossing, maar ik heb geen enkel idee of het werkt met een WIndows installatie, ik heb het nog nooit geprobeerd. Met OSX werkt het wel, maar ja, dat zegt niets…

Wat ik zou proberen is

– Windows CD in de drive
    – USB Stick in de USB poort
    – Disk Utility (Schijf hulpprogramma starten)

Selecteer de Windows CD
    Klik het “tabje” ‘Restore’ / ‘Herstellen’
    bij Source/Bron de Windows CD inzetten (staat er waarschijnlijk al)
    bij Destination/Doel je USB stick
    dan klik ‘Restore’/’Herstel’

Dit zal wel lukken, de vraag is of een niet-Mac computer intelligent genoeg is om ervan op te kunnen starten.

Succes!

Bijdrager
    thomth

Iso restore met diskutility werkt niet. Wil je Windows op een MacBook of op een Windows NetBook installleren

Bijdrager
    Airswing

Ik wil geen Windows.

Inactief
    Anoniem

hoi zoals ik boven heb gemeld wil ik graag viia een macbook een usb stick configureren voor een windows systeem (mijn acer netbook ) ik heb een copie van windows 7 hier liggen en die wil ik dan op usb zetten mar mijn vraag luidde of dat mogelijk is…

ik heb een windows xp cd en een windows vista cd

dus ik hoop hier mee iets mee te kunnen anders word het denk ik toch maar een usb cd drive die ik dan moet kopen

Bijdrager
    thomth

Als het voor een acer NetBook is, werkt unetbootin prima

Inactief
    Anoniem

hoi kan je me een handleiding sturen hoe ik verder moet

ik heb hem geinstalleerd op me macbook maar ben bang dat ie niet werkt op een windows dan

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.