9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Kareld

USB 3.0 vs thunderbolt

Hoi,
    Ik heb een dekstop drive nodig voor back ups te maken.
    Is het dan nodig om een thunderbolt te kopen als het alleen is om back ups te maken.
    Een USB is wel 200 euro’s goedkoper is thunderbolt dan de moeite waart?
    Weet er dan iemand nog een goed merk?
    Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    Nora Nora

Ik gebruik zelf LaCie naar volle tevredenheid. Thunderbolt lijkt me niet echt nodig voor backups. Je merkt het verschil niet aangezien het proces op de achtergrond draait. USB3 is al behoorlijk snel. Ik gebruik de USB3-schijf als tweede harde schijf en schijf er bestanden op weg en open ze van de schijf. Echt vertraging merk ik niet, eoch het wegschijven van bestanden groter dan 1gb kost wel enkele seconden, maar het gaat eigenlijk zo snel dat ik het met geen mogelijkheid als wachten ervaar.

Bijdrager
    Rickje

Gewoon USB 3.0 gebruiken. Is snel zat.
    Daarnaast zal de bottleneck waarschijnlijk in de snelheid van de harddisk zitten (tenzij je SSD hebt). Dus zowel USB 3.0 als Thunderbolt zouden even snel zijn.

Bijdrager
    guus

helemaal met Nora eens.
    werk zelf op thunderbolt, maar heb een usb3 backup en dat gaat razend snel.

Bijdrager
    menu

Ik heb een LaCie Rugged Thunderbolt SSD 256 GB en die is precies even snel op thunderbolt en USB3 (ongeveer 375mb/sec ) Dus voor de meeste schijven is USB3 snel zat

Bijdrager
    MrBelloNLD

gelieve de firewire nog niet te vergeten
    in de praktijk wint deze kwa performance het nog net van USB3
    firewire wint het niet van thunderbolt natuurlijk, maar zit ook kwa prijs tussen de usb3 en thunderbolt in, dus wederom alle waar naar z’n geld.

Bijdrager
    k-the-ripper

Firewire haalt voor geen meter de snelheid van USB 3, ja misschien met een externe 2,5 inch 5400 toeren HD.
    In alle andere gevallen loopt USB 3 daar rondjes omheen.
    Beetje HD haalt tegenwoordig met gemak >120mb/sec. Doorvoersnelheid firewire 800 blijft steken op rond de 75 mb/sec.
    Denk dat je in de war bent tussen FW400 versus USB 2 want daar was kwa doorvoersnelheid de FW variant net iets sneller

Bijdrager
    Kareld

Bedankt voor de reacties kga denk ik de lacie porche desing dekstop drive USB 3.0 kopen.

Moderator
    Night

Sterker nog: Voor Backups is USB 2.0 meer dan voldoende. En de prijs van zúlke drives is zo laag, dat je een behoorlijk flinke drive kan kopen (kan je nog inceremental backups maken ook;) )

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.