24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    Lucide-B

USB 3.0 PCI kaart in Mac Pro 5,1

Ik sta op het punt een USB 3.0 PCI kaart voor mijn Mac Pro aan te schaffen.
    (Mac Pro 5,1 6-Core 3,33 GHz)

Er zijn momenteel 2 keuzes: de kaart van Inateck en die van Sonnet Allegro.
    De Incatek kost rond de 30 euro maar is niet officiëel ondersteund voor OS X 10.11 El Capitan.
    Volgens berichten op forums zijn er vele gebruikers die het toch werkend hebben gekregen.

De meest veilige optie is de Sonnet Allegro alleen is die stukken duurder maar die heeft wel een driver voor El Capitan die zonder meer werkt.

Zijn er hier gebruikers met Mac Pro (liefst hetzelfde model als ik) die met succes die Incatek kaart aan de praat hebben gekregen onder El Capitan?
    En is deze kaart aan te bevelen?

Misschien nog andere tips of buy links?

Bijdrager
    RobApple

Niet aan te bevelen:
    Inateck USB3.0 kaart is compatibel met Mac OS X 10.8.2 tot Mac OS X Mavericks 10.9.5.
    Geen Yosemite 10.10.5 of El Capitan 10.11.6 + of Mac OS Sierra 10.12.6 of High Sierra 10.13.x

Wel aan te bevelen:
    USB 3.0 PCIe kaart 4 poorts UASP SuperSpeed Apple Mac Pro 2006~2012 – NIEUW
    Snelheid: tot 5Gb/s. per poort !! Is een snelle SuperSpeed kaart met UASP (USB Attached SCSI Protocol).
    Compatibel vanaf Mac OS X Lion 10.7.5 t/m High Sierra 10.13.x

Niet aan te bevelen:
    SONNET Allegro USB 3.0 4-poorten PCIe kaart. Kaart heeft geen UASP.
    Snelheid van de totale kaart is 5Gb/s., maar per poortje slechts 1,25Gb/s.

Wel aan te bevelen:
    SONNET Allegro Pro USB 3.0 4-poorten PCIe kaart UASP voor desktop Apple Mac Pro 2008~2012 serie – NIEUW
    Professionele SuperSpeed kaart, ondersteunt USB 3.0-bus-powered harde schijven, SSD’s, dvd’s en Blu-ray-apparaten met maximaal 2.0A per poort.
    Ondersteunt USB 3.0-poort opladen handdruk en zal tegelijkertijd synchroniseren en opladen iPads en andere apparaten die USB 3.0 ondersteunen opladen bij 1.5A per apparaat.
    Ondersteunt opslag, hubs en andere USB-IF-compatibele USB 3.0-apparaten; compatibel met USB 2.0-apparaten.
    Ondersteunt hot-swappable Device Connection – Plug in en koppel randapparatuur aan zonder het uitzetten van uw computer.
    Geoptimaliseerd voor Thunderbolt – Biedt optimale prestaties met Thunderbolt
    Snelheid: tot 450 MB/s. per poort – Overdrachtsnelheid kaart tot 14,4 Gb/s. = tot 1.800 MB/s.
    Compatibel met El Capitan 10.11.6, Mac OS Sierra 10.12.6 en High Sierra 10.13.x

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  RobApple.
    • Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  RobApple.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 4 weken geleden door  RobApple.

Bijdrager
    Lucide-B

Wel aan te bevelen:
    USB 3.0 PCIe kaart 4 poorts UASP SuperSpeed Apple Mac Pro 2006~2012 – NIEUW
    Snelheid: tot 5Gb/s. per poort !! Is een snelle SuperSpeed kaart met UASP (USB Attached SCSI Protocol).
    Compatibel met El Capitan 10.11.5 +

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dank voor de tip, deze heb ik zojuist metteen maar aangeschaft.. weet ik in elk geval zeker dat het werkt:)

Bijdrager
    TheBigZ

Geblokkeerd
    Carp

Jammer dat ik het nu pas zie, want je hebt nu 2x teveel betaald.
    http://www.ebay.nl/itm/262144029569?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Bijdrager
    Lucide-B

:-o:-?:-x

achja, bij Mac4Us moet de schoorsteen ok roken:)

Bijdrager
    Lucide-B

Ik had wat problemen met deze kaart.
    2 poorten werkte namelijk niet met USB 3.0 apparatuur.
    Toen ik er zelf niet uit kwam heeft Mac4us iemand langs gestuurd en die heeft het probleem verhoplen.
    Werkt nu als een zonnetje.

Zo’n service had ik niet gekregen als ik de goedkope kaart via eBay had gekocht.
    Dus ik ben blij dat ik hem bij mac4us heb gekocht:)

Bijdrager
    TheBigZ

En hoe heeft die persoon het probleem verholpen? De kaart omgeruild?

Bijdrager
    Lucide-B

Was niet nodig.. hij had wel een extra kaart bij zich.
    Hij deed aan aantal resets.
    Ik had die ook al gedaan maar hij deed ze in een andere volgorde waardoor het werkte.
    ..of ik had iets niet goed gedaan.

Bijdrager
    RobApple

Update.

Inmiddels is er ook een USB3,1 PCIe kaartje met 2 poorten en met UASP leverbaar met snelheden tot 10Gb/s. per poortje (= Thunderbolt 1 snelheid), is 2x zo snel als de USB3.0 uitvoering en 20x zo snel als de ingebouwde USB2.0 poorten in de all-in-one Mac Pro’s.

USB 3,1 PCIe kaart 2 poorts UASP SuperSpeed Apple Mac Pro 2008~2012 – NIEUW

Bijdrager
    TheBigZ

€69,95
    http://www.mac4us.nl/product_info.php?products_id=2244

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb een Fresco Logic pci-kaart USB 3.0 gekocht voor mijn MacPro. 35 EUR op ebay, verzending inclusief.
    De kaart werkt onder MacOS Sierra maar niet onder Yosemite. Daar is het scherm zwart (conflict met Geforce 980) tenzij ik de GT 120 gebruik.
    Bovendien heb ik geen wifi. Moet ik de Yosemite partitie upgraden naar El Capitan?
    Zo ja, heb ik daarvoor internet nodig. Ik heb het installatieprogramma van El Capitan.
    USB 3.0 Bus:

Host Controller Driver: AppleUSBXHCIFL1100
    PCI Device ID: 0x1100
    PCI Revision ID: 0x0010
    PCI Vendor ID: 0x1b73

USB3-to-SATA Bridge Device:

Product ID: 0xb0b4
    Vendor ID: 0x1e91
    Version: 0.00
    Serial Number: 4F435A2D35345334335550304B3238575A595243
    Speed: Up to 5 Gb/sec
    Manufacturer: OEM
    Location ID: 0x00500000 / 15
    Current Available (mA): 900
    Current Required (mA): 896
    Extra Operating Current (mA): 396

Het ziet er naar uit dat dit dezelfde kaart is die Carp aanbeveelde (Fresco Logic)
    en daar staat dat hij werkt vanaf Mountain Lion zonder drivers.
    http://www.ebay.nl/itm/262144029569?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
    De gegevens op ebay van de verkoper zijn vermoedelijk verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Mac Hammer Fan.

Geblokkeerd
    Carp

bought a PCI-e USB 3.0 card from Speeder Mac.

Dit beweer je op MacRumors.

Fresco Logic pci-kaart USB 3.0

En dit beweer je hier.

Ik heb goed gezocht, maar ‘Speeder Mac’ nog nooit van gehoord!
    ‘Fresco Logic’ idem ditto.

Zoals gebruikelijk kom je met een zeer warrig verhaal en ipv gewoon dat kaartje te tonen, of een link, kom je met onzin aan.

‘Het ziet ernaar uit dat’ zou ik dus voor eigen rekening nemen.

De usb kaart die ik al vaker heb gelinkt, draait zonder drivers op alle OSX’en die ik ken.
    Dus jouw verhaal en aannames zijn niet meer dan dat.

Moeten we nu gaan ontcijferen wat er mogelijk allemaal mis is??

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Speeder Mac is de ebay verkoper. Jouw link opent een website waar staat dat de kaart Fresco Logic is.
    “*OSX Native Supported From 10.8.2 or Higher, macOS Sierra 10.12 Compatible !! NO driver needed !! Brand New and Excellent Working Condition.”
    Brand: nanoTECH’ Expansion Ports: USB 3.0
    Interface Card Type: USB Cards Compatible Port/Slot: PCI Express x16
    MPN: 4PUSB3.0PCIE Country of Manufacture: China
    Model: Fresco Logic Compatible Mac Model:: Apple MacPro 1,1-5,1 ( 2006 -2012 )
    UPC: Does not apply
    Ik gebruik uiteraard geen drivers en heb de voordien geinstalleerde van Caldigit verwijderd.
    De links waren
    en
    http://www.ebay.nl/itm/USB-3-0-PCIe-Express-adapter-card-4-port-for-Mac-Pro-1-1-5-1-2006-2012-/262789388006?hash=item3d2f77d6e6:g:WfQAAOSwZQRYZozx

Geblokkeerd
    Carp

Dat bedoel ik dus en je levert het bewijs ook aan.

Je ‘dacht’, maar als ik alleen al naar t plaatje kijk, zie ik toch duidelijk 2 verschillende kaartjes!
    Maar jij vind ze wel hetzelfde, OK 8-)

Ik gebruik uiteraard geen drivers en heb de voordien geinstalleerde van Caldigit verwijderd.

Ik zou eerst eens goed checken of je dan alles verwijderd hebt, ik gok van niet!

Bovendien heb ik geen wifi. Moet ik de Yosemite partitie upgraden naar El Capitan?

Hoe had je bedacht, dat dat te maken had met je usb 3.0??
    En wat het upgraden behelst is eveneens een mysterie.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Carp.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Even verduidelijken. Ik heb met Easyfind alle Caldigit bestanden opgezocht en verwijderd. Ook naar de eventuele onzichtbare heb ik gescand.
    Ik heb wifi als ik opstart zonder de kaart, en ook met de kaart onder MacOS Sierra, maar geen wifi als ik opstart met de kaart onder Yosemite.
    Het icoontje van Aiport in de menubalk is dan grijs en er zit een wit kruis erdoor. De USB 3.0 kaart is wel degelijk de boosdoener.
    Bovendien wil de computer met die kaart niet 100% in slaapstand in MacOS Sierra als er externe schijven verbonden zijn. Soms ook niet als ik ze verwijder.
    Misschien is er een mogelijk conflict met de Accelsior OWC PCI-e die in slot 4 zit.
    Morgen zal ik hem in mijn tweede Mac Pro 5,1 6core eens testen.
    De verkoper van de kaart beloofde op ebay USB 3.0 PCIe Express adapter card 4 port for Mac Pro 1.1 > 5.1 – 2006 > 2012
    Compatible tout Mac Pro a partir de Mountain Lion Os X 10.8.3
    En die kaart is wel degelijk een Fresco Logic net zoals die van jouw link. Hetzelfde merk, maar uiterlijk inderdaad iets anders.

Geblokkeerd
    Carp

Je hebt een onbekend usb kaartje dat t toevallig doet, je hebt zat topics gevolgd waar het over usb 3.0 gaat, maar jij kiest toch voor….
    SpeederMac zegt niemand wat, is gewoon de eBay naam van een verkoper.

Blijkbaar ben je gevoelig voor reklame taal, gezien je OWC…ook zo’n overpriced ding dat vaak meer ellende geeft dan gemak, met hun eigengemaakte firmware (lees kidnap constructie).

En blijkbaar heb je ook problemen met die Calldigit gehad.

Logica is lastig over te brengen, maar zou het niet het meest simpel zijn je usb kaartje te vervangen voor een model dat bij anderen geen problemen geeft?
    Of blijf je liever experimenteren?

Wat denk je dat iemand uit jouw verhaal moet opmaken ? En ik ben hier al bijna de enige die over die 5.1 wat zinnigs kan zeggen.
    En ik snap er al geen hout van.

Oh ja…’uiterlijk iets anders’????? Man oh man, je vergelijkt een tomaat met een kers. Welk ‘gelijk’ zie je dan??
    Sterker nog, ik zie GEEN ENKELE OVEREENKOMST

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Upgraden van Yosemite naar El Capitan bracht de oplossing.
    De info op de website was dus niet juist. (er stond vanaf 10.8.3)
    De kaart werkt nu naar behoren. Ik moet wel de externe schijven verwijderen als de Mac in slaapstand wil gaan.:)

Geblokkeerd
    Carp

Ik zei je al dat logica niet je sterkste punt is en zoals verwacht ga je door met waar je mee bezig was.
    Hier heeft helemaal niemand iets aan.
    Er is dan ook helemaal niets opgelost.

Bijdrager
    RobApple

De kwaliteits verschillen tussen de twee USB3.0 kaarten zijn nu heel duidelijk.
    De USB3.0 PCIe kaart van Speeder Mac heeft geen UASP, levert 1.25Gb/s. per poortje, de andere kaart 5.0Gb/s., is 4x zo snel.
    Bovendien is die kaart probleemloos compatibel vanaf Mac OS X Lion 10.7.5 en alle latere versies t/m High Sierra 10.13.x. zonder Upgrade problemen.
    In slaapstand zetten is geen enkel probleem, ontkoppelen is niet nodig.
    Speeder Mac is niet transparant blijkbaar.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Details op de website van SpeederMac over de Fresco Logic PCI-e USB 3.0 card:
    http://www.ebay.nl/itm/USB-3-0-PCIe-Express-adapter-card-4-port-for-Mac-Pro-1-1-5-1-2006-2012-/262789388006?hash=item3d2f77d6e6:g:WfQAAOSwZQRYZozx
    ik scroll naar beneden en lees:

4x Ports USB 3.0
    Entièrement Compatible avec USB 3.0 révision 1.0 spécifications et Intel xHCI rev0.96 spécifications, avec des taux de transfert allant jusqu’à 5 Gbps
    Plug-and-play et hot-swap compatible
    Rétro-compatible avec USB 2.0 et USB 1.0/1.1
    Fournit jusqu’à 900mA par port USB
    Compatible avec PCI Express 2.0 Spécifications
    OHCI (Open Host Controller Interface), EHCI (Enhanced Host Controller Interface)
    Support UASP
    :roll:
    Het slaapprobleem is opgelost met het klein programmaatje Jettison
    https://www.stclairsoft.com/Jettison/

Bijdrager
    RobApple

Zie niets op de constructie van de USB3.0 kaart, dat wijst op UASP. Als u goed kijkt naar de twee foto’s, ziet u duidelijk verschil.
    UASP snelheid is te meten met minimaal twee extern aangesloten HDD’s of ander product.
    Het aantal contacten is op de Speeder Mac kaart minder. Hoe meer contacten, hoe meer een PCIe kaart kan presteren.
    Kwaliteitsverschil blijft. Uw kaart werkt niet feilloos, de andere kaart wel.

Geblokkeerd
    Carp
    Mac op 05 september 2017

Details op de website van SpeederMac over de Fresco Logic PCI-e USB 3.0 card:
    ik scroll naar beneden en lees:

4x Ports USB 3.0
    Entièrement Compatible avec USB 3.0 révision 1.0 spécifications et Intel xHCI rev0.96 spécifications, avec des taux de transfert allant jusqu’à 5 Gbps
    Rétro-compatible avec USB 2.0 et USB 1.0/1.1
    Fournit jusqu’à 900mA par port USB
    Compatible avec PCI Express 2.0 Spécifications
    OHCI (Open Host Controller Interface), EHCI (Enhanced Host Controller Interface)
    Support UASP
    :roll:
    Het slaapprobleem is opgelost met het klein programmaatje Jettison
    https://www.stclairsoft.com/Jettison/

Zoals gebruikelijk met mr Hammer, negeert hij ieder advies en heeft ie het ‘zelf’ opgelost.

Feit blijft dat het pci kaartje uit Frankrijk (Speedermac koopt gewoon in China een PC kaartje van $7) niet goed werkt.
    Je ‘oplossing’ te upgraden naar el Capitan bied dus geen oplossing voor degenen die onder Yosemite moeten werken!

Nadat je eerst vertwijfelde pogingen hebt gedaan mij te overtuigen dat het dezelfde pci kaartjes zijn ( een blind paard ziet t verschil wel!), ga je nu nog steeds met droge ogen lopen beweren dat wij t fout hebben. Slaap zacht!

En je andere probleem heb je ook opgelost, geweldig. 8-)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Even een rechtzetting van een fout door mij gemaakt. De kaart van Fresco Logic PCI-e USB 3.0 card is wél compatibel met Yosemite en Airport. De boosdoener waren de Caldigit drivers van de vorige USB card die ik blijkbaar niet allemaal verwijderd had.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 4 weken geleden door  Mac Hammer Fan.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.