-
Q:
USB 3.0 of 3.1 op iMac
hallo en happy new year iedereen….
ik heb vorige week de nieuwe iMac 27″ 3,4-GHz quad-core Intel Core i7 besteld en zit nu met een klein dilemma
ik wil graag 2 externe harddisk bestellen, maar mijn vraag is:
kan deze nieuwe machine ook de USB 3.1 aan, of alleen USB 3.0?ik kan geen concrete informaties er over vinden, alleen dat de USB 3.0 5Gbps is de 3.1 10Gbps…
natuurlijk als mijn nieuwe iMac de USB 3.1 aan kan dat ik ook zo een harddisk ga kopen!!
bedankt alvast
*Aanpassing:
USB is dacht ik backwards-compatible. USB 2.0 werkt in USB 3.0 maar niet omgekeerd. Ik gok dat dat hetzelfde is bij 3.0 en 3.1? In dat geval zullen ze niet ondersteund worden.
De snellere usb 3.1-standaard blijft uiteraard backwards compatible met de huidige usb 2.0- en 3.0-standaarden. Zowel hardware als software moet ook met usb 3.1-apparatuur overweg kunnen. Om de hogere snelheden te halen zijn echter wel ‘verbeterde’ connectors en kabels nodig.
Bron: http://tweakers.net/nieuws/90521/usb-31-krijgt-dubbele-snelheid-usb-30.html
Ik denk het niet:
http://tweakers.net/nieuws/91278/eerste-usb-31-producten-komen-vanaf-2015-op-de-markt.html
Mocht apple 3.1 ondersteunen, dan denk ik dat zoiets zeker met nadruk vermeld zou worden.
En ik betwijfel of je nu al 3.1 disken kan krijgen…MacRolly op 05 januari 2014oh oh oh krijgen we dat weer
okay dan, dus betekend dat als ik die 10Gbps wil halen moet een thunderbolt harddisk kopen.
Niets mis mee natuurlijk, alleen dat de prijs ligt een stuk hoger dan die van de usb 3.x neem ik aan?!Die 10Gbps ga je komende jaren denk ik toch nog niet halen. Je hebt hiervoor immers een schijf of SSD nodig die op zo een snelheid kan presteren en voor zover ik weet zit het nu maximaal op ongeveer 1Gbps, wat ze aankunnen. (Even de raid of super dure exclusieve SSD/Schijven buiten beschouwing gelaten.)
Targaryen op 05 januari 2014USB 2.0 werkt in USB 3.0 maar niet omgekeerd.
Een USB 3.0 apparaat werkt ook prima op een USB 2.0 poort, alleen op de snelheid van USB 2.0 uiteraard. Ze zijn dus vice-versa uitwisselbaar, alleen is de USB 2.0 kant de beperkende factor wat snelheid betreft.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.