15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    KR1275

USB 2.0 PCI kaart voor G4 QS, Past dat en werkt dat?

Ik wil binnenkort de HP Color Laser Jet 1500L aanschaffen. Die kan op een Mac via USB 2.0 (1.1 lijkt me ook veel te traag voor een kleurenlaserprinter). Weet iemand of een standaard PCI USB2.0 kaart werkt in een G4? Bij de PC-handel kosten ze bijna niets (E 9.95 voor 1 kaart met 4 USB2.0 aanslutingen). Ik heb nu een tweede ethernet-poort, maar een extra kaart voor in de printer, is behoorlijk kostbaar en de printer wordt niet onder zware omstandigheden gebruikt, dus ik veronderstel dat USB2.0 voldoende is. Als een kaart maar werkt. Op de Apple site kan ik er niets van vinden (behalve dat de nieuwe Macs het standaard hebben).

Bijdrager
    Starbuck

De insteekkaart van Macally, een USB 2.0 PCI kaart werkt perfect!
    Kijk eens op http://www.macally.com

Succes!

Bijdrager
    KR1275

Als ik die informatie doorlees, gaat het om een kaart die zowel in een PC als een Mac past en er wordt niet gesproken over software-drivers.

Bijdrager
    Starbuck

De drivers voor oa PCI en USB 2.0 zitten al in OS X ingebouwd…

Gewoon kaartje kopen, insteken en printen maar!

Bijdrager
    ron can

Heeft deze kaart, net zoals zoveel anderen, ook een probleem met de slaapstand voor de mac? Computer wil dus niet in slaapstand.
    Ik kan hier zosnel geen informatie over vinden. Zou mooi zijn als er eindelijk een kaart is die geen problemen veroorzaakt.

Bijdrager
    KR1275
    ”Starbuck”

Ga ik doen. Bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    KR1275

Ik heb bij MyCom een Edimex 4 x USB 2.0 PCI kaart gehaald met een installatie cd-rom voor windows. Ben benieuwd of die werkt. Kostte 20 euro. Heeft OHCI, dus zou met Apple’s software moeten werken??

Bijdrager
    KR1275
    ”Starbuck”

Het leek te mooi om waar te zijn… het werkt niet.
    Ik heb de printer nog niet, maar wel mijn HP scanner erop aangesloten en de scanner is onvindbaar. Hoe kan ik de poorten of pci kaart dan activeren?

Bijdrager
    KR1275

Volgens mij moet de kaart wel degelijk compatibel zijn met Mac, anders herkent OS de kaart gewoon niet.

Of zit ik mis? Moet je ergens aangeven dat de pci kaart erin zit?

Wie weet anders een adres in (de buurt van) Utrecht, waar deze kaarten te koop zijn? Internetaankopen gaan te lang duren, vrees ik.

Bedankt voor de info?

Bijdrager
    KR1275

Terug gebracht en andere gekocht.

Geleerd: het kaartje moet wel compatible zijn!

Bijdrager
    Frans T
    ”Richard

Terug gebracht en andere gekocht.

Geleerd: het kaartje moet wel compatible zijn!

Welke heb je dan gekocht en wat was de prijs?
    Dat is natuurlijk interessant om te weten..

Bijdrager
    KR1275

Het is de Digitus USB2-5 Rev. 2.0 en werkt prima. Gekocht in een winkeltje in Utrecht voor 17 euro.

Volgens de doos ondersteunt de kaart alleen Mac OS 10.x en hoger. Ik weet niet of daar mee bedoeld wordt dat USB 2 niet werkt op oudere OS of dat de kaart uberhaubt niet gezien wordt. Ik zal dat nog eens proberen.

http://www.digitus.info

Aanvulling: doet het ook in OS9.

Bijdrager
    Torz

Ik heb net een Keyspan combi:USB 2.0 (3x) en firewire 400(2x) in mijn G4 gezet. Werkt prima :)
    http://www.keyspan.com/products/combo/u2fpci/

Bijdrager
    HSL
    ”Richard

Het is de Digitus USB2-5 Rev. 2.0 en werkt prima. Gekocht in een winkeltje in Utrecht voor 17 euro.

Volgens de doos ondersteunt de kaart alleen Mac OS 10.x en hoger. Ik weet niet of daar mee bedoeld wordt dat USB 2 niet werkt op oudere OS of dat de kaart uberhaubt niet gezien wordt. Ik zal dat nog eens proberen.

http://www.digitus.info

Aanvulling: doet het ook in OS9.

hey richard,… welk winkeltje in utrecht..:)

Bijdrager
    Frans T

ik heb bij Alternate een Sitecom 5 port (4 extern & 1 intern) USB 2.0 PCI card gekocht, deze was 25 Euro.
    Er zit een CD Rom bij, met drivers voor zowel Windows als Mac, maar die heb je helemaal niet nodig in Panther.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.