14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    sky61084

USB 2.0 HDD naar firewire?

Hello all

Ik heb een Powerbook G4 17″ (eerste model met USB 1.1, maar ook met firewire 400 en 800) EN ik heb een externe USB 2.0 harde schijf.

Ik kan mijn HDD wel op de USB van mijn Powerbook aansluiten, maar de snelheid is dan ook aanzienlijk traag.

Mijn vraag: bestaat er iets (adaptertje, overgangsstukje ofzo) dat ik op 1 van mijn firewire poorten aansluit en waardoor ik dan mijn USB 2.0 schijf kan koppelen, waardoor de snelheid waarschijnlijk stukken beter zal zijn?

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Naar mijn weten bestaat er geen ‘convertor’.
    Je kan wel een PCCard gebruiken:

http://www.keyspan.com/products/usb/u2cb2/

Heb je meteen USB2 poorten in je Mac. Maar het staat wel lelijk.

Moderator
    unSOUND

Bijdrager
    Pink Grapefruit

@unsound: Helaas dat werkt niet…

One FireWire Port and one Type B USB Port must BOTH be connected to a host computer or hub for the DFB-H7 to operate properly.

Staat onderaan de product pagina:
    http://www.dlink.com/products/?pid=225

Bijdrager
    awi

Een andere optie is een nieuwe HD enclosure te kopen.

Bijdrager
    tricksel

@ Pink Grapefruit: Best knap, de systeemeisen die op die pagina staan:

The DFB-H7 is a true plug and play solution requiring no extra drivers and supports both PCs and Macs and all the popular operating systems including Windows 98SE, Windows ME, Windows XP, Windows 2K, and Mac OS Jaguar 10.1 and above.

Bijdrager
    iFredo

@ Sky: de snelheidswinst zal waarschijnlijk minimaal zijn.

ik kan mijn Opel Manta body vervangen door die van een Ferrari, maar sneller wordt ie er niet van.

Bijdrager
    tricksel

Niet helemaal waar, de harde schijf is vele malen sneller dan USB 1.1, en firewire houdt dit wel bij, dus de snelheidswinst is toch wel aanzienlijk…

Bijdrager
    sky61084

@ freerksmit : Een Opel Manta? En gij hebt ook een Mac? :lol: Dat klopt niet helemaal wat gij zegt he: ik heb een Jaq (HDD) en ik wil die aan een Porsche (Powerbook) hangen :P

Ja zo een kaart zie ik niet echt zitten, alhoewel het kost niet teveel en die kaart hoeft er ook niet altijd in te zitten: had gehoopt dat er toch een soort convertor voor bestond van USB 2.0 naar Firewire!

Misschien weet iemand anders nog iets?

Bijdrager
    iFredo

@ Sky: Porsche > Jag ! Hulde voor deze constatering! :P

Bijdrager
    iFredo

@ tricksel: de harde schijf mag dan sneller zijn dan USB 1.1, maar alles moet nog steeds door de USB aansluiting, die naar mijn idee toch als een bottleneck werkt t.o.v. de FW aansluiting. Idd, er zal een snelheidswinst zijn t.o.v. USB 1.1

Bijdrager
    sky61084
    ”freerksmit”

@ tricksel: de harde schijf mag dan sneller zijn dan USB 1.1, maar alles moet nog steeds door de USB aansluiting, die naar mijn idee toch als een bottleneck werkt t.o.v. de FW aansluiting. Idd, er zal een snelheidswinst zijn t.o.v. USB 1.1

Jamaar ik zou dan mijn HDD dan op de Firewire willen aansluiten, en niet op die USB poort zoals jij zegt!

Bijdrager
    iFredo

ik bedoel: je hebt toch een USB 2 HDD? of zie ik het nu niet meer?

Bijdrager
    sky61084
    ”freerksmit”

ik bedoel: je hebt toch een USB 2 HDD? of zie ik het nu niet meer?

Dat zie je juist! Ik heb een USB 2.0 HDD (extern) en wil die aansluiten als die mogelijkheid bestaat op firewire (wat volgens mij geen niet nog steeds traag zal werken als op een USB 1 poort)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.