14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    D-Smiley

USB 2 in een Dual G4

In mijn dual g4 heb ik USB 1.1 en wil graag naar USB 2.

Bij de apple store is een pci kaart voor usb2 rond de 50 euro.

Ik ben bij een apple dealer geweest en die hebben gezegd dat ik er ook rustig een e-tech usb2 pci kaart in kon drukken.

Dat heb ik dus gedaan, maar dat werkt nu niet. Met systeem profiel herkent hij hem wel, maar mijn externe HD leest hij niet. Wat kan het zijn?

Bijdrager
    computer space

Bij macstuff of mailamac 17 euro. Als ie maar een nec-chip heeft, is ie plug and play!
    Hoe is die hd geformateerd?

Bijdrager
    D-Smiley

Ik heb gekeken en er zit een VIA chip op. De harde schijf heb ik met een mini mac geformateerd dus dat moet dan wel kloppen. Ik kan niks van een nec-chip vinden. Dus bij de apple dealer die al 25 jaar apple verkoopt hebben ze mij de verkeerde informatie gegeven. Dat is geen goede zaak dan als martiniman gelijk heeft.

Dat word dus weer een nieuwe aanschaffen. :oops:

Bijdrager
    hgpijp

E-tech maakt twee kaarten: 1 met NEC en 1 met VIA chip.
    Verder zijn de kaarten gelijk. Ondanks dat op de doos een VIA-chip staat afgebeeld kan er zomaar een NEC inzitten. Kwestie van alle doosjes in de winkel open maken en op de printplaat kijken.
    En zoals Martiniman al zei: alleen de NEC-chipkaart werkt.

Bijdrager
    bezemkast

Ik heb een EDIMAX PC Card in me powerbook zitten.
    Werkt meteen insteken en gaan.

Misschien een goed idee om een PCI card van edimax bij de normale pc winkel te kopen.
    Als hij niet werkt breng hem gewoon weer terug.

Bijdrager
    computer space

De Via is inderdaad niet goed. Staat bekend om te buggen. De door mij genoemde winkels testen alle producten op mac-compatibiliteit. Ik zou die van jou terugbrengen. Geven ze het geld maar terug.

Bijdrager
    D-Smiley

Werken alle usb2 pci kaarten met een nec chip dan op een mac? of alleen van het merk e-tech.

Bijdrager
    computer space

Allemaal

Bijdrager
    Arwins667G4

Ik heb hier een USB 2.0 5 poorts pci-kaart van Belkin en die werkt perfect met de G4, een aanrader voor rond de 20 euries!

De link: http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=200770&pcount=&Product_Id=127591&Section.Section_Path=%2FUSB%2FPCIPCMCIACards%2F

Bijdrager
    QuickSil

Ik heb een G4 800DP en daarin een insteekkaart van LaCie, werkt perfect. Kostte zo’n 25 euro.:)

Bijdrager
    D-Smiley

Het is me gelukt.

Ik heb een digiconnect usb2 pci kaart aangeschaft van 20 euro en hij doet het. Dat word eindelijk eens plezierig snel werken. Tanx voor deze info allemaal.

Bijdrager
    Zander

Weet iemand ergens een betaalbare pci-e usb 2 kaart te koop voor in mijn G5?

Groet

Sander

Bijdrager
    computer space
    ”corderooy”

Weet iemand ergens een betaalbare pci-e usb 2 kaart te koop voor in mijn G5?

Groet

Sander

Kan je daar niet gewoon een normale PCI kaart inprikken? Die slots zijn meestal wel backwards compatible.

Bijdrager
    Zander

Ik heb om te passen een pci netwerkkaart gebruikt en die paste niet. Het slot komt totaal niet overeen.

Groet

Sander

(edit)

Ik heb toch gewone PCI sloten alleen met een ander voltage dan de kaart die ik probeerde.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.