6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    stefanhendriks

USB 2 Hub werkt niet

Ik heb een sitecom USB 2 hub gekregen. Deze is niet powered , en dat is ook niet de bedoeling. Er staat op de verpakking “the ultimate hub for the mobile user”. Dus dan verwacht je dat je geen power chord nodig hebt. Het is een 4 poorts hub met serie nummer CN-032

Ik sluit de hub aan op mijn MacBook (1ste generatie), het lampje brand (rood) van “link/activity”. Als ik hier nu iets op aansluit. Dan krijg ik de melding “onvoldoende stroom”. Ik gebruik de laatste versie van OS X (10.4.8) met de laatste update. Als ik een apparaat direct aansluit gaat het werken.

Nu zeg je natuurkijk, joh gebruik een stroom adapter:
    1) is niet meegeleverd
    2) zou niet hoeven als je de verpakking leest, dan schaal je toch terug naar 1.1 ?

Ik heb dit nog niet geprobleerd op een Windows laptop, maar zal het nog snel doen.

Gekke is, ik krijg de melding ook bij een USB Stick, (die niet zo power hungry is lijkt mij).

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ik kan natuurlijk een adaptertje kopen, maar als men al weet dat het toch niet weet , waarom leveren ze dan uberhaupt zonder adapter?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Esquare

Maak het nog uit of je de laptop op batterijen of op stroom laat draaien? Waarschijnlijk niet, maar je weet het maar nooit. Overigens zou het me niets verbazen als de USB-ports van een laptop minder stroom krijgen dan die van een desktop.

Bijdrager
    stefanhendriks

Zowel op de vaste stroom, of op batterijen. Het maakt geen verschil. Ik zou het evengoed vreemd vinden. Ook dat men niet in de instructie/boekjes laat weten mocht je dit probleem hebben, hoe het op te lossen. Geen woord over de extra stroom, etc.

Bijdrager
    stefanhendriks

Heb het ook op een windows laptop geprobeerd. Daar wordt aangegeven dat er ook onvoldoende stroom is. Je krijgt te zien dat de Windows laptop 400mA geeft op een USB poort. Delen door 4 is dit 100mA per poort.

De Macbook doet 500mA op de USB Poort. Dus 125mA per poort. Niet genoeg dus.

Nu zou ik zeggen, krik de mA op en je bent klaar. Maar je kan dit vast niet ergens instellen?

Bijdrager
    formulefan

als je aan die hub een muis hangt of een toetsenbord werkt het dan wel?

Ik heb mijn toetsenbord en muis aan een usb poort hangen. misschien is dat de bedoeling van het apparaat.

of is het alleen maar bedoeld om powered apparaten op aan te sluiten? Dat zou ook nog kunnen.

Bijdrager
    stefanhendriks

Als ik een muis of toetsenbord eraan hang werkt het ook niet.

Ik ben inmiddels terug gegaan naar de winkel en heb een nieuwe gekregen die wel een voeding hebt. Het schijnt vaker voor te komen. Niet alle pc’s / laptops leveren genoeg stroom mee, dan krijg je dus inderdaad 100/125mA en dat is te weinig.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.