9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[opgelost!] USB 2.0 Video Grabber

Een vriend heeft een probleem met een gebroken webcam-kabel, welke leidt van een vogelkastje naar zijn macbook. Ik heb er totaal geen verstand van. Wellicht weet iemand raad met zijn probleem:

“Om een webcam in een nestkastje aan te kunnen sluiten op mijn Macbook, moet ik een kabelverbinding maken (Plug and Play!) voor een Audio & Video-signaal tussen twee (mannelijke) Tulp-stekkers komend van de nestkastcam, en een USB 2.0 stekker voor de aansluiting op de Macbook. Ik begrijp dat ik daarvoor een USB 2.0 Video-Grabber nodig heb. Maar ik kan deze alleen vinden voor Windows.
    Wie kan mij vertellen waar ik een betaalbare (Plug and Play!) USB 2.0 Video Grabber kan vinden voor mijn Mac?!?”

Bij voorbaat namens hem, mijn grote dank!!

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    sedikit

@karelwillem,
    Bedankt! Ik heb jouw antwoord, inclusief de urls, linea recta naar hem doorgestuurd. Als hij ermee uit de weg kan komen, laat ik je het weten.

Bijdrager
    KarelWillem

(y)

Bijdrager
    sedikit

@karelwillem,
    Hij heeft de links bekeken, en ontdekte op beide sites dat ze niet meer leverbaar zijn. Jammer, Pech!!!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@sedkit,

Schrijft @karelwillem hier niet “ik heb deze liggen”?

Bijdrager
    sedikit
    JoopJoopJoop op 31 mei 2017

@sedkit,

Schrijft @karelwillem hier niet “ik heb deze liggen”?

Dat dacht ik ook, maar hij liet een link zien om volgens mij te tonen welke kabel(s) hij gebruikt.
    Maar dan toch maar alsnog gevraagd :) :@KarelWillem, betekent het dat je die kabel(s), zoals die op jouw gegeven url eruit zien, over/te koop hebt?

Bijdrager
    KarelWillem

Oh nee.:) Ik bedoel alleen dat ik die zelf heb. En daar dus ervaring mee heb.

En ik was er al bang voor, dat die levering lastig werd.
    Langzaam aan is de markt voor dergelijke apparaatjes een beetje eh, ingestort natuurlijk.

Er zijn tientallen vergelijkbare dingen te koop, maar daar garandeer ik geen werking van.

Zie AliExpress en consorten:

Of je koopt er één van een gerenommeerd merk die 25x zo duur is:
    https://www.elgato.com/en/video-capture

Bijdrager
    sedikit

Dank KarelWillem! Ook deze laatste reactie heb ik weer doorgestuurd. Ik laat wel weer horen hoe die uitpakt.

Edit: uiteindelijk heeft hij de (dure) Elgato video capture(grabber) gekocht bij Conrad, voor € 94.99. Opgelost dus!

https://goo.gl/QrUDhH

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.