8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Maurice E.

US snoer / reisstekker

Beste Mac vrienden,

Ik ga binnenkort naar Amerika en wil mijn Macbook meenemen. Ik overweeg een Apple reisstekker aan te schaffen, tenzij iemand nog een Amerikaans snoer voor een Macbook of alleen de US versie van de reisstekker heeft liggen en die aan mij kwijt wil tegen een zacht prijsje.

Alvast erg bedankt.

Bijdrager
    Toinef

ik had er een, maar ben net bezig gegaan om op de lange kabel een andere stekker te zetten.
    de korte is gegaan naar degene die de laptop heeft mee genomen. Maar de apr heeft ook losse korte opzet stukjes voor 15 eur (alle 6 = 40eur)

Bijdrager
    Oppie

Je kunt natuurlijk daar bij een hardware-shop een verloopstukje kopen voor 2 à 3 dollar. Of in NL kopen.

Edit: vanwege oorverdovende stilte aan de kant van TS trek ik mijn aanbieding in…

Bijdrager
    overstag

Maar hoe zit het dan met het feit dat men in de VS 110 Volt netspanning heeft?
    Is de adapter om te schakelen of schakelt hij automatisch om?

Bijdrager
    Oppie

Automatisch; no fuzz…

Bijdrager
    dspiers

Bijna alles wat mobiel is is multi voltage: dus 220-240 Volt EN 110 V. Dus ook je Macbook, iPhone etc.

Verloop stekkertje er op en alles werkt.

Bijdrager
    macpro

Nog makkelijker: neem een stekkerdoos uit NL mee met zo’n 5 aansluitpunten. En haal ergens een verloopstekker van NL naar USA. Dan kun je in 1 keer 5 apparaten aansluiten met de standaard stekkers.
    Mits ze uiteraard ook geschikt zijn om te werken op 110 Volt!

Bijdrager
    overstag

Verrek, na controle van een aantal adapters hier in huis, zie ik dat de meeste inderdaad ook voor 110V geschikt zijn.
    Ik merk dat ik oud wordt. Dit soort dingen heb ik niet meer in de gaten. :?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.