5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    RickDeRaaf

URL weergave afschermen achter de .nl

Is het mogelijk om een URL deel af te schermen? ik bedoel:
    als je kijkt op rickleungen.nl krijg je te zien de URL:

http://www.rickleungen.nl/rickleungen.nl/Welkom.html

Ik wil eigenlijk dat er niet meer komt te staan als:

http://www.rickleungen.nl/

Dit moet mogelijk zijn via een .htaccess bestand, Alleen ik kom er niet uit hoe:(
    Wie kan me helpen?

p.s. ik werk met iWeb en heb geen/zeer weinig html-verstand:P

Bijdrager
    RickDeRaaf
    Bijdrager
    tjetta

Maar waarom zou je dit willen doen? Het heeft een flink aantal nadelen:

– Als ik een specifieke pagina aan iemand wil doorsturen, gaat dat niet, omdat ik geen correct adres zie
    – Sommige browsers hebben moeite met frames bookmarken, ze kunnen dus nooit bookmarken op een specifieke pagina
    – Zoekmachines zullen je pagina anders/beperkter indexeren
    – iframes zijn af en toe moeilijk of niet te openen op mobiele telefoons of PDA’s
    – En de meest belangrijke reden: het hoort gewoon niet, iframes zijn enorm 1998 en moet je eigenlijk niet meer gebruiken… zeker niet voor de estetische reden die jij noemt…

Bijdrager
    RickDeRaaf
    ”tjetta”

Maar waarom zou je dit willen doen? Het heeft een flink aantal nadelen:

– Als ik een specifieke pagina aan iemand wil doorsturen, gaat dat niet, omdat ik geen correct adres zie
    – Sommige browsers hebben moeite met frames bookmarken, ze kunnen dus nooit bookmarken op een specifieke pagina
    – Zoekmachines zullen je pagina anders/beperkter indexeren
    – iframes zijn af en toe moeilijk of niet te openen op mobiele telefoons of PDA’s
    – En de meest belangrijke reden: het hoort gewoon niet, iframes zijn enorm 1998 en moet je eigenlijk niet meer gebruiken… zeker niet voor de estetische reden die jij noemt…

Het betreft hier een privesite dus eigenlijk alleen voor familie vrienden & kennissen, Die weten de site wel te vinden. Daarom vind ik de estetische reden belangrijker dan de vindbaarheid op een zoekmachine.
    Voor bedrijven of een site voor een breder publiek kan ik me voorstellen dat dit een no go is of maar dat is hier niet het geval.

UPDATE:

Het is gelukt hoor, Bidankt unSOUND! :apple:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.