5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ArMac

[OPGELOST] URL toevoegen aan afbeelding in Pages

Hallo,

Ik heb een afbeelding (van een LinkedIn icoon) in een Pages document staan. Ik wil hier graag een url aan toevoegen, zodat je erop klikt en op mijn LinkedIn profiel komt. Tot mijn stomme verbazing kan ik dit niet doen op de manier zoals ik dat met tekst gewend ben.

Na enig speurwerk op Google kom ik ook niet echt verder, en hoop ik hier mijn probleem te kunnen oplossen. Zelfs in Word is dit mogelijk, dan zou je toch verwachten dat het met Pages ook wel mogelijk is!

Het is in dit geval geen oplossing om tekst toe te voegen en daar de link aan te koppelen, dat past totaal niet in mijn lay out.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Alvast bedankt!

Ps. heb ook gezocht op dit forum en kon geen vergelijkbaar topic vinden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lijkt er inderdaad op dat je geen koppeling kunt maken van een afbeelding of ander object … Wat je wel kunt doen is een trucje uithalen: plaats de afbeelding op de bladzijde, zet er een tekstvak overheen, typ daar tekst in — liefst smalle tekens zoals i, l of ! — en zet de puntgrootte van die tekst zo dat het hele tekstvak gevuld is. Dan maak je van die tekst een link, en zet je de tekstkleur op volledig doorzichtig.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik was er ook bijna van overtuigd dat dat simpel kon in Pages.

Maar inderdaad; dat gaat dus niet.

Het tekstkader-trucje van hierboven werkt echter goed. Dus dat is een alternatief.

Bijdrager
    ArMac

Ja, ik heb het inderdaad zo kunnen oplossen! En in exporteer het bestand vervolgens naar PDF dus dan merk je er helemaal niks van, heel erg bedankt.

Overigens wel heel vreemd dat dit zo omslachtig moet in Pages. Over het algemeen vind ik Pages veel gebruiksvriendelijker dan Word en dan eigenlijk zoiets simpels is dan niet mogelijk.

Hopelijk komt er weer eens een update voor iWork, is volgens mij alweer een tijdje geleden.

In ieder geval nogmaals bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Omdat het in iWeb zo eenvoudig gaat, en zelfs in Mail, had ik i.d.d. dezelfde optie in Pages wel logisch geacht.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.