12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

URL kopiëren in Safari 6 na zoekopdracht

Heeft iemand een idee hoe je in Safari 6 aan de URL van een zoekopdacht kunt komen? In de adres-/zoekbalk staat namelijk altijd de zoekterm, ook wanneer je op de pagina met resultaten van de zoekmachine aangeland bent. Even een zoekterm intikken om bijvoorbeeld een link daarnaar te plaatsen op een forum wordt zo wel wat moeilijk …

De enige manier die ik kan vinden is om zelf eerst naar de zoeksite toe te gaan en dan dáár de zoekterm in te tikken. Wat omslachtig, maar het lukt dan wel om een URL eruit te krijgen.

Bijdrager
    Emielgroendijk

via google.nl?

Bijdrager
    NTG

Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet had gemerkt, maar inderdaad. De enige manier om de link te kopiëren is door de zoekterm in google/yahoo/bing opnieuw in te typen.

Bijdrager
    whispering

Ik kwam deze discussie tegen op internet.
    http://apple.stackexchange.com/questions/58225/is-there-an-option-to-show-the-real-url-when-you-do-search-on-safari-6

Niet echt een ideale oplossing nog, maar het werkt wel.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat wordt dus voorlopig de omslachtige methode gebruiken, lijkt het zo …

Bijdrager
    whispering

Ik ben met applescript aan de gang gegaan om heb het volgende in elkaar gezet.

tell application “Safari”
    set adres to “”

try
    set adres to URL of current tab of window 1
    on error errMsg
    display dialog “Geen venster open.” buttons {“OK”} default button 1
    return
    end try

try
    display dialog “Webadres” default answer adres buttons {“OK”} default button 1
    on error errMsg
    display dialog “Geen geldig adres” buttons {“OK”} default button 1
    end try

end tell

Het script toont de URL van de zoekopdracht in een dialoog venster.

————-

Ik heb er ook een programma van gemaakt dat te downloaden is vanuit mijn dropbox.

https://www.dropbox.com/sh/3b6k5u3ywooxyd4/L3DQcWKCVF

Bijdrager
    Shmoo

Je kan ook het vergrootglas naar de webpagina slepen.

Bijdrager
    SunKeeper

Naar wat?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, kun je het duidelijker uitleggen?:smile:

Bijdrager
    Shmoo

Als je de url van bijv Google resultaten wilt hebben dan wil je deze meestal ergen plaatsen, op een forum bijvoorbeeld ?

Nou dan sleep je het vergrootglas dat links naast de trefwoorden staan gewoon naar het text-veld daar waar je de link hebben wilt.

Bijdrager
    whispering

Dat werkt inderdaad heel goed. Weer wat geleerd.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat had ik ook nog niet ontdekt/bedacht (erop geklikt had ik al, maar daar kwam ik niet verder mee). Enig probleem daarmee is dan weer dat het moeilijk is om naar een ander tabblad te slepen …

Bijdrager
    Aardsengel

Er zijn nog twee, vergelijkbare, opties die je ook de url geven. Met de ‘nieuwe’ deelknop kun je een email versturen van de pagina die je bezoekt, mail plaatst dan de volledige url. Je kunt ook de knoppenbalk aanpassen en het mail icoontje toevoegen. 1 klik en je krijgt een mailbericht met de url.

Toegeven, niet ideaal maar het werkt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.