11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    frankiepera

urgent hulp nodig alles van de ene naar andere iMac

hallo allemaal,

ivm een echtscheiding gaat de vorige iMac (Intel 20″, OSX 10.5.7) volgende week zondag mee met mijn vrouw en wil ik voor die tijd alles (1 op 1) overzetten naar een nieuwe iMac 24″ (Intel OSX 10.5.7).

Helaas is het me tot nu toe nog niet gelukt. Met de eerste actie, kwam er geen Wirewire symbool, met de migratieass. steeds een andere foutmelding etc.etc.

Kan iemand mij op korte termijn helpen met e.e.a.
    Ik woon in Leiden en wil best tegen enige vergoeding voor de hulp betalen.

M.v.gr. Frank

Bijdrager
    OMT-fan

Hoe heb je de Macs aan elkaar verbonden?

Bijdrager
    Ian83
    Bijdrager
    frankiepera

ik heb ze verbonden met een Firewire kabel en opgestart met de T ingedrukt. Het symbool kwam niet.
    Later wel, maar kwam ik geheel niet verder.
    Heb toen met migratieassistent getracht, maar die stopte vannacht om een uur of 5.
    Heb van de oude iMac ook een reserve kopie gemaakt met een nieuwe WD HD. Die toen aangesloten op de nieuwe, maar dat werkt niet.
    De kennissen die me regelmatig helpen zijn alle drie op vakantie en dat is nu een probleem.

Hoop op hulp,
    gr. Frank

Bijdrager
    Ian83

Je hoeft niet op te starten in Target mode, gewoon aansluiten opstarten en migratie assistent gebruiken. Je kan ook met schijfhulpprogramma (in de hulpprogramma’s folder) een image maken (ook wel bootable clone genoemd) en deze herstellen op de ander imac (bijv. op een andere partitie). Zie voor info hoe dat te doen je schijfhulpprogramma help menu.
    Edit: we moeten eigenlijk even opnieuw beginnen. Kun je ons de precieze specificaties van de imacs even doorgeven?

Bijdrager
    bombilla

okee, als je een externe WD HD hebt die groot genoeg is (en bij voorkeur leeg!) kan je het ook op een andere manier doen en de migratieassistent even vergeten. Ofwel:

1. een clone maken naar de externe HD met SuperDuper, Carbon Copy Cloner of Schijfhulpprogramma en terugclonen naar de nieuwe Mac.
    2. een backup maken naar de externe HD met Time Machine en die backup in zijn geheel terug zetten op de nieuwe Mac.

Als je precies wilt weten hoe, dan kunnen we beter even bellen denk ik.

Bijdrager
    frankiepera

oude iMac, 20″, 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB 800 MHz DDR2 SDRAM;

nieuwe iMac, 24″, 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB 1067 MHz DDR3

Beide draaiende OSX 10.5. (op de nieuwe draai ik nu even alle updates, enfin, dat wilde ik al met de Firewire doen, hetgeen niet lukt.

Bellen kan ik stuur in een PB even m’n telefoonnummer en als jij jouw nummer geeft, kost het je niets.

Groet en dank,
    Frank

Bijdrager
    frankiepera

HD van 20″ is 500GB, van de nieuwe 650 GB en van de nieuwe WD 1 TB.

Bijdrager
    bombilla

Is het gelukt?
    Anders hoor ik het wel.

Updates draaien met de FireWire? Mmmm… Waar heb je het over?

Iets anders:
    Als Migratie Assistent er tijdens het migreren zo maar opeens mee stopt dan vermoed ik dat ofwel iets mis is met de bron, (controleer je Mac met schijfhulpprogramma, herstel schijfbevoegdheden bijv.). Ofwel dat je een stroomstoring hebt gehad, ofwel dat 1 van de 2 Macs in sluimerstand sprong, ofwel dat jij toch iets verkeerd hebt gedaan.

Bijdrager
    frankiepera

hallo allemaal,
    ik heb met het opnieuw installeren van de OSX software het wel voor elkaar gekregen.
    Vreemd dat het eerst niet lukte.
    Enfin,
    bedankt voor alle hulp.

Gr. Frank

Bijdrager
    bombilla

moooi!
    Veel MacPlezier en succes verder met de ‘rest’.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.