7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    abdelish

Urenregistratie NUMBERS '09

Ik ben sinds kort ZZP’er en wil daarbij gebruik maken van Numbers om mijn urenregistratie bij te houden. Alles verloopt goed en wel. Alleen als ik alle uren wil optellen (totaal aantal uren) geeft Numbers een foutmelding. Heel vervelend want ik kan niet zo 1,2,3 vinden waar dat aan ligt.

Kan iemand mij aub helpen? Of misschien iemand een standaard sjabloon?

Bvd

Geblokkeerd
    Bento

Dan hebben we wat meer informatie nodig. Bv de foutmelding en de formule die je gebruikt om alle uren op te tellen.

Wat ik eerst zou controleren is of alle velden goed gedefinieerd zijn. Dus allemaal als getal.

Bijdrager
    tarun

Als je decimalen gebuikt, heb je dan komma’s of punten gebruikt? Dus zijn het getallen of niet?

Bijdrager
    SunKeeper

Het simpelste is om de tijdnotatie te gebruiken, en dan met dubbele punt ertussen, zoals dat hoort bij de tijdnotatie. (ten onrechte wordt vaak de punt gebruikt)

begintijd – eindtijd = gewerkte tijd. De rest vervolgens optellen is niet lastig.

Je komt alleen in de problemen als je bij 0:00 nog steeds werkt, want dan gaan de berekeningen de mist in. Daar is nooit een goede oplossing voor gekomen.

Bijdrager
    WimVriend

Als eindtijd min begintijd kleiner is of gelijk aan nul, dan plus 24.

Bijdrager
    Obi

Niet echt een oplossing voor je probleem, maar er zijn templates beschikbaar voor Numbers. Mogelijk dat er een template tussen zit die je kunt gebruiken..

http://www.numberstemplates.com/category/business/

Bijdrager
    abdelish

dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben erachter waar het aan ligt.

Ik moet de opgegeven data (zoals SunKeeper zei begintijd – eindtijd = gewerkte uren) niet als “Tijd” opgeven maar als “Duur”. Hij kan 28 februari niet bij 15 april optellen natuurlijk (terwijl hij het zo wel noteert in Numbers).

Dank jullie wel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.