3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Kippewit

Uploaden via e-mail

Hoi,

Mijn website wordt gehost op een apache-server, waar ik zelf vrij veel op kan doen en aan instellen (er kunnen bijvoorbeeld ook cron jobs op runnen).

Nu ben ik op zoek naar een manier om afbeeldingen te uploaden via e-mail. Dit moet dus gebeuren:
    ik maak een e-mailadres aan onder mijn eigen domein, en wanneer ik een mail stuur, met een afbeelding aanhangen naar dat adres, dan moet die afbeelding terechtkomen in een mapje op de server.

Iemand een ideetje?

Alvast bedankt

Bijdrager
    AppletjeEitje

Ik kan je zo geen oplossing bieden, het lijkt me haast ook een onmogelijke taak. Je moet namelijk ‘iets’ kunnen draaien op je server die automatisch een bepaald email account gaat checken en vervolgens alle afbeeldingen opslaat in een voor gedefinieerd mapje. (wat een zin zeg :P )

Waarom kies je voor deze weg om een plaatje te uploaden? Je zal er wel een goede reden voor hebben, maar misschien zijn er andere mogelijkheden om je doel te berijken.

Bijdrager
    fab

Er zijn in principe 3 mogelijkheden om dit te doen:

– je maakt een (php) shell script dat via een Exim filter/pipe (via de Mail Transport Agent) de binnenkomende e-mail parsed en zo de attachments eruit haalt. Deze methode heeft de voorkeur, omdat je zo geen tussentijdse files hoeft weg te schrijven die een eventuele cronjob moet ophalen. Bovendien is het haast realtime zo.

– je laat de Mail Transport Agent (MTA) het bericht als een bestand bewaren; helaas bestaat er een risico van overschrijven. Via cron doe je wat je moet doen om de attachements eruit te halen (shell script).

– je parsed je mailbox op de server en haalt de nieuwe berichten op. Dit kan bijv. via php zodat je ofwel als een POP3 client inlogt, ofwel rechtstreeks mbox files parsed.

Voor al deze stappen heb je eigenlijk altijd een parser van ruwe (mime) mails nodig. Deze bestaan in Perl en PHP. Zo kun je de mime attachments eruit halen en ze op de server saven.

Laat ik nu -toevallig- een dergelijke oplossing hier hebben liggen 8) Onderhandelingen zijn mogelijk :wink:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.