17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Yannes

Uploaden op Usenet met Eweka

Ik had aan iemand beloofd een film te heruploaden op Usenet en dit ging goed tot het moment dat ik het moest posten.

Ik probeerde eerst de standaard download settings met mijn login/pw, maar dit werkte niet. Dus ik ging op zoek naar de upload settings van Eweka en vond o.a. post.eweka.nl en uploaden.eweka.nl, maar geen van beide werkt. Dus is het wel mogelijk om op Eweka te uploaden? Zo ja, hoe krijgen jullie het voor elkaar?

Bijdrager
    Yannes

Nvm, het is me al gelukt.

Server: post.eweka.nl poort:119 en dan 4 connecties.

Moderator
    unSOUND

Bij uploaden gebruik ik vaker nog minder connecties, meestal maar 1 of 2. Hoe meer je er gebruikt, hoe meer kans op misluking. Downloaden doe ik met 4 a 6 connecties.

Bijdrager
    Yannes

Hmm, ok, dat zal ik onthouden voor de volgende keer.

Ik heb gevoel dat ik gefaald heb, want hij is nu al 7u aan het uploaden en ik zie de meeste usenet posts er vaak al tijdens het uploaden opstaan, soms al na een uur, maar mijne is nog nergens te bekennen.

Ik vind het trouwens wel grappig dat windows gebruikers nog steeds een programma uit 2004 gebruiken om dingen op Usenet te zetten.

Moderator
    unSOUND

Ik neem aan dat je hem wel aan een bepaalde group hebt toegevoegd… Welk programma heb je gebruikt voor het uploaden ?

Bijdrager
    Yannes

Yenc-power-post op aanraden van een professioneel uploader. En ja, ik heb de groepen aangekruist bij het toevoegen van de files (a.b.boneless en a.b.hdtv.x264). Morgenochtend istie klaar met uploaden, ben benieuwd of die er dan opstaat.

Moderator
    unSOUND

Ik gebruik zelf gewoon Unison, en mijn ervaring is dat ik ze gelijk zie na het uploaden, soms moet ik Unison even afsluiten en weer opstarten. Maar op de zoeksites zoals binsearch en zo kan het langer duren.

Bijdrager
    Yannes

Uiteindelijk stondtie er niet op vanochtend, dus heb ik meer even een ander upload programma gedownload: Camilsystem PowerPost en het boekt resultaat tot nu toe: http://www.binsearch.info/?q=nzbcave.co.uk+2+fast&max=100&adv_age=900&server= (staat een wachtwoord op, dus probeer maar niet te downloaden)

Bijdrager
    Brombeer
    Yannes op 01 mei 2011

(staat een wachtwoord op, dus probeer maar niet te downloaden)

Dus jij bent een van die van god vervloekte eikels die met wachtwoorden andermans retentie verziekt?
    Zo is het usenet niet bedoeld, vriend.

Bijdrager
    Yannes

Met wachtwoorden retentie verzieken? Heb je enig idee wat Usenet is? Ik snap in ieder geval geen hout van je comment.

En het is een betaald usenet forum, die vaak bd25s heel vroeg released.

Bijdrager
    Brombeer

Je doet de geest van open data-uitwisseling aardig teniet door de data onbruikbaar te maken met wachtwoorden. Door met ‘passworded crap’ vrij toegankelijke uploads uit de retentiecapaciteit te duwen, verziek je de kwaliteit van de nieuwsgroep.

Bijdrager
    Yannes

Hoezo uit de retentiecapiciteit duwen? Als je iets upload naar usenet werkt het prima tot een dagje of 600 (hangt er vanaf wie je provider is) en het wordt waarschijnlijk toch wel elke 2 jaar gerepost.

Bijdrager
    Brombeer

Twee jaar zijn dik 700 dagen.
    Ik kan inderdaad een abo op een betaalserver nemen, maar die een tot drie weken retentie die ik van de provider gratis op newszilla krijg, voldoet voor mij aardig.
    Tenminste… zolang er geen wachtwoord-troep of uploads met onontcijferbare namen worden geüpload.

En buiten de dichtbevolkte gebieden in de VS of Europa is breedband nog helemaal niet zo vanzelfsprekend.
    Dan ben je met grote uploads met wachtwoord eigenlijk crimineel bezig. Dat wij hier in zo’n bevoorrecht gebied wonen…

Bijdrager
    Yannes

Voor 15 pond kun je bij al onze uploads lol

En trouwens aan de standaard usenet server van je provider zou ik nooit beginnen. Ziggo heeft een snelheidslimiet van 16 mbit en een downloadlimiet van 50 gb op zijn usenet server.

Bijdrager
    Brombeer

Tja, Ziggo… Ik hoor ze nog die reclame maken “nu nog sneller films downloaden”, maar het was niet de bedoeling dat je dat ook op een beetje schaal ging doen. Net zoals je bij UPC maar beter niet alles van Uitzending Gemist in HD moet kijken. (link).
    Weet je Yannes, op een dag word je een ouwe lul, nog ouder dan je vader en dan hoeft het allemaal niet meer zo…

Bijdrager
    Yannes
    Brombeer op 02 mei 2011

Weet je Yannes, op een dag word je een ouwe lul, nog ouder dan je vader en dan hoeft het allemaal niet meer zo…

Ja dat klopt, dan laat ik het me zoons lekker doen, net zoals ik nu af en toe een filmpje voor mijn pa regel.

Bijdrager
    Brombeer

Boft jouw pa even. De mijne is volstrekt analoog gestorven.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.