13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    lotjenr1

uploaden op mijn site

hallo!

Ik heb wellicht wel een domme vraag, maar dan ben ik mac leek voor.
    Voor mijn fotosite werk ik altijd met lightroom (gallery uploaden). Die werkt opeens niet meer. Toen zijn mijn man (windoos), heb je daar geen programma voor? Uhm, dat weet ik dus niet. Hij heeft iets als total commander. Het enige dat ik weet is dat het zoiets met ftp te maken heeft, maar dan ben ik al snel spoor bijster. Is er dus een handig programma, waarmee ik de spullen voor de site, die ik nog wel kan opslaan op mijn mac, op mijn site upload?

Bedankt!

Bijdrager
    stavos

Cyberduck is een heel fijn FTP programma voor de Mac. En het mooiste: het is gratis!:wink:

Bijdrager
    robert1970

FileZilla is ook gratis.
    http://filezilla-project.org/download.php
    Dat gebruikte ik altijd.

Bijdrager
    polansky

Niet gratis, maar wel erg prettig en handig in het gebruik: Transmit

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Cyberduck vind ik een betere keuze dan Filezilla — dat laatste voelt heel erg als een Windows-/Linuxprogramma, wat inhoudt dat het voor veel Macgebruikers licht onhandig zal overkomen:)

Bijdrager
    Koning Frank

Filezilla is vele mate overzichtelijker dan cyberduck. Als je Firefox gebruikt kan je ook de addon fireftp installeren.

Bijdrager
    BJVR

Ik ga met Jakko mee,

FileZilla is echt zo’n Windows product.

Maar als het gratis moet zijn dan kun je ook een Web based client nemen.
    Net 2 FTP

Als het iets mag kosten omdat je het veel gebruikt dan is er niets beters dan Transmit.
    (zoals Polansky ook al aangaf)

Moderator
    unSOUND

Hier staan ze zo’n beetje allemaal bij elkaar:

Veel gebruikte webontwerp programma's

Bijdrager
    lotjenr1

thanx guys!

ik probeer het nu nog 1 x via Lightroom (stond niet op lijst), en als dat niet werkt naar die duck kijken!

Bijdrager
    lotjenr1

Hoera!

Deze typische macleek dacht dat het aan haar lag, maar het lag aan provider die het even niet deed! Whoehoe!

Bijdrager
    Finsend

Gebruik al heel lang naar alle tevredenheid Forklift. Werkt een beetje als Total Commander.

Bijdrager
    robert1970

Het gaat er toch niet om hoe het er uitziet, maar of het zijn/haar werk goed doet? :slant:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ja en nee. FileZilla ziet eruit als een Windowsprogramma, en daar is niks mis mee, maar het betekent dat wanneer je het op een Mac gebruikt, allerlei dingen anders zitten, heten en eruitzien dan in andere Macprogramma’s. Hierdoor krijg je verwarring en duurt het vaak langer voordat je gedaan hebt wat je wilt doen — al is het alleen maar omdat je steeds mentaal om moet schakelen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.